onsdag 2 april 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Israelssons Daze fusionerar med webbyrå

Glaze-grundaren Lars Israelssons konsultbolag inom marknadsföring, Daze Marketing, har gått ihop med Malmöbaserade Webbarna. Det nya bolaget får fyra anställda, med ytterligare en säljare på väg in.

Tvåmannabolaget Daze grundades 2009 med idén att fungera som en extern marknadsavdelning till medelstora bolag med 50-200 miljoner kronor i omsättning. Den planen ligger fast, men med fusionen ska Daze även kunna hantera en hel del av webbutvecklingen på egen hand, menar Lars Israelsson.

— Mer och mer händer på nätet. Därför behöver vi den kompetensen, säger han.

Webbarna är ett familjeföretag specialiserat på bland annat flashutveckling och sökmotoroptimering, grundat 2007.

Bland kunderna för det utökade Daze finns industrikoncernen Höganäs Bjuf, Malmöbaserade värme- och kylanläggningsinstallatören Climat80 samt börsnoterade Prevas, som köpte upp teknikbolaget Glaze 2005. Lars Israelsson räknar med att omsätta strax under två miljoner kronor 2010.

Erik Olausson

Glaze-grundaren Lars Israelssons konsultbolag inom marknadsföring, Daze Marketing, har gått ihop med Malmöbaserade Webbarna. Det nya bolaget får fyra anställda, […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad



  • Rejält tillskott i kassan för el-sparare

    Lundabaserade Emulate Energy stänger sin Serie A-runda och får två nya internationella delägare. Så här stort blev tillskottet och så ska pengarna användas.

  • Helsingborgsprofilens bolag stänger runda

    Helsingborgsbaserade Payzlip med Acke Salem i spetsen stänger en finansieringsrunda ledd av regionala näringslivsprofiler. Rundan blev dock mindre än ursprungligen tänkt. Så här länge räcker pengarna.

  • Advenica rustar för fortsatt lönsamhet

    Cybersäkerhetsbolaget Advenica har börjat året med att få in flertalet miljonorder. I en orolig omvärld ser vd Marie Bengtsson inget som talar emot att tillväxt- och lönsamhetsresan fortsätter.

  • Wallenberg går in i 34-bolag

    Ideonbaserade Nordic Forestry Automation, som Rapidus utsåg till 34:a år 2023, får in ett Wallenbergbolag som ny delägare. Det här ska den nya investeringen räcka till.

  • Additude-grundaren bygger nytt IT-bolag

    Additude-grundaren Jim Roslund är tillbaka i IT-branschen. Med en grupp tidigare Tretton37-medarbetare och deras uppdrag som grund drar han igång ett nytt IT-konsultbolag. Och gissa vad bolaget heter.

  • Säkra kommentarsfält – en lönsam historia?

    Ifrågasätt Media vill återuppliva kommentarsfunktioner på nätet och göra dem trollfria. Nu öppnas en investeringsrunda som ska räcka till svarta siffror.

  • Alteri Care satsar globalt

    Efter satsningen på internationell expansion närmar sig vårdtechbolaget lönsamhet – och ska revolutionera sjukvården i Zimbabwe.

  • Hon tar över rodret på Softhouse

    I fjol tog Stina Åkesson plats i vd-stolen på teknikbolaget Ourliving. Nu kliver hon även in i en vd-roll på ägarbolaget Softhouse. Här berättar den förre AF-borgbossen om ett turbulent fjolår.

  • Influencerbolaget nobbar Shein

    Proad, med några av Sveriges största influencers i stallet, har beslutat att inte ingå samarbeten med företag som Temu, Shein eller liknande dropshippingbutiker. Vd Magnus Noord säger att beslutet kommer gynna fortsatt tillväxt.

  • Eletives sämsta år – 40 procent upp

    Det snabbväxande Malmöbolaget Eletive gjorde sitt hittills sämsta år i fjol. Och då var tillväxten ändå 40 procent. — I år kommer vi att passera 100 miljoner i ARR, säger vd Marcus Wennmo.