fredag 22 november 2024

inloggad som

Telia lyfter dansk webbyrå

|  , ,
|  

Kommunikationsbyrån KathArt Interactive i Köpenhamn har det senaste året fördubblat personalstyrkan. I dag jobbar tolv personer plus frilansar i företaget, som för ett par år sedan bara hade två anställda.

Bakom uppsvinget ligger ett ökat behov av spel och program producerade med design- och programmeringsverktyget flash, uppger grundaren Kathrine Chmiel.

— Vi planerar nu att utöka med ytterligare några medarbetare, bland annat projektledare. Men sedan sätter vi stopp, för vi vill inte bli alltför stora, säger hon.

En av KarthArts största kunder är Telia Danmark, som byrån bland annat gör webbsidor och kampanjer åt. Annat som KathArt varit involverad i är Shoot Make Wood — ett projekt för att skapa uppmärksamhet kring trä som byggnadsmaterial. KathArt har även producerat en webbplats år Finansrådet, de danska bankernas branschförening.

Kathrine Chmiel planerar att dela upp KathArt i två delar: En del som fokuserar på programmeringsuppdrag och en som inriktar sig på det kreativa skapandet.

KathArt sitter på inkubatorn 5te i Köpenhamn. Omsättningen förra året landade på cirka sex miljoner danska kronor.

Anders Frick

Kommunikationsbyrån KathArt Interactive i Köpenhamn har det senaste året fördubblat personalstyrkan. I dag jobbar tolv personer plus frilansar i företaget, […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Precise ser ljuset

    Efter sju svåra år och åtta bedrövelser ser Lundabolaget Precise Biometrics ut att gå mot vinst och positivt kassaflöde. – Riktningen ser mycket bra ut, säger vd Joakim Nydemark.

  • … men tungt år för Skånes näringsliv

    Fler delar inom det skånska näringslivet står inför stora utmaningar. Det framgår av höstens utgåva “Skånsk konjunktur 2024”, som ges ut av Sparbanken Skåne och Øresundsinstituttet. Dessa är utmaningarna.

  • Alfa Laval spår kraftig tillväxt

    Alfa Laval räknar med en rejält ökad försäljning under kommande år. Den globala energiomställningen, med nya affärsområden, är en viktig drivkraft. Se här hur mycket vd Tom Erixon räknar med att växa.