torsdag 19 juni 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Avhoppad TradeDoublerchef konsultar inom nätstrategi

Danske Simon Goldschmidt, som hoppade av ett chefsjobb på noterade TradeDoubler, är tillbaka i branschen med konsultbolaget Reloop. Bolaget finns i inkubatorn 5te i Köpenhamn och har som affärsidé att för kunders räkning planera strategin för marknadsföring och försäljning på internet. På kundkontot finns finanskoncernen Nykredit och TDC.

På TradeDoubler var Goldschmidt internationell kundchef. Han arbetade där i åtta år, men två år efter börsintroduktionen fick Goldschmidt nog och lämnade internetmarknadsföringsbolaget för att dra igång Reloop.

— — På TradeDoubler ändrade vi inte kundernas strategi, utan levererade bara säljlösningar och resultat. Men i Reloop är strategier en viktig del, genom att vi hjälper kunden att prioritera kanalerna i förhållande till kundens strategi och kompetens. Man kan säga att vi är onlinevärldens McKinsey, säger VD och grundare Simon Goldschmidt.

För tillfället arbetar tre personer i Reloop, men en konsultchef ska nu anställas. Bland kunderna finns också antivirustillverkaren McAfee och flygresesajten Momondo. För årets första sju månader var omsättningen en halv miljon danska kronor, och från och med oktober har man avtal som ger drygt 200.000 kronor per månad.

Genom Jan Steenhard på De Vries Management International, tidigare ansvarig för Falcks New Ventures, fick Reloop en initial investering som skulle räcka för att få Reloop på fötter.

— Vi går nu med plus och allt vi tjänar ska tillbaka in i verksamheten. Först ska vi bevisa vad vi kan, och därefter planerar vi att bli internationella – gärna med hjälp av en partner, säger Simon Goldschmidt.

Av Anders Frick

Danske Simon Goldschmidt, som hoppade av ett chefsjobb på noterade TradeDoubler, är tillbaka i branschen med konsultbolaget Reloop. Bolaget finns […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Mikrodust redo att skala upp: “Dubblar omsättningen i år”

    Med ny vd, ny strategi och flera färska affärer ska Mikrodust från Lund snabbt komma tillbaka från negativ tillväxt, och gå ännu längre. — På 3 till 4 år ska vi vara över 100 miljoner, säger vd Jonas Wackerfeldt.

  • Enorama tvingas fylla på kassa igen

    First North-bolaget Enorama Pharmas kassa sinar ännu en gång. Nyemissionen tidigare i år blev inte fulltecknad och för andra gången på kort tid tvingas bolaget fylla på. Så mycket får bolaget in den här gången och så ska pengarna användas.

  • Bästa affärerna görs nu

    I näringslivets värld är M&A – företagsförvärv och sammanslagningar – den ultimata tillväxtmaskinen. Men just nu är marknaden frusen av geopolitiska spänningar, tullar och osäkerhet. Just därför är det nu som de bästa affärerna görs, skriver Jan Dahlqvist.