Den Malmöbaserade kommunikationsbyrån Attach Information inleder ett samarbete med InfoXpert i Hørsholm. Under namnet Sound of TIME ska de sälja matchmakingtjänster till IT-företag som vill göra affärer på andra sidan Öresund. De tänkta kunderna är framför allt mindre IT-företag som inte har råd att satsa på en egen etablering på andra sidan.
— Vi har väldigt bra kunskaper om IT-bolagen på respektive sida, men jag känner inte till många IT-bolag med tio anställda eller färre i Danmark, säger Jimmy Wilhelmsson på Attach Information.
Han ser därför en möjlighet att utnyttja InfoXperts nätverk för att hjälpa skånska bolag in på den danska marknaden och vice versa. Dessutom går det att koppla på PR-insatser, men det huvudsakliga målet för samarbete är direkt matchmaking mellan olika företag.
Den första kunden är mjukvaruföretaget Mindroute i Malmö. Bolaget, som säljer ett publiceringsverktyg för sajter och intranät, har nyligen gjort sin första affär i Danmark och söker nu försäljningspartner för att öka takten på den danska marknaden.