Ytterligare ett par medarbetare lämnar Scandvision Communication (tidigare Scandvision Mediahouse), som under sommaren genomfört en omorganisation för att renodla verksamheten mot strategiska kommunikationslösningar. En handfull personer med VD Peter Gustafson i spetsen har redan slutat och nu går även projektledaren Tomas Bäckefjord och copyn Mikael Jönsson.
Enligt Scandvisions huvudägare och koncernchef Sterner de la Mau är det ingen stor grej att Bäckefjord och Jönsson slutar, trots att han därmed är den enda bland byråns kvarvarande fyra anställda som har kompetens inom det nya kärnområdet strategisk kommunikation.
— Vi kommer att vara 10-15 personer inom sex månader i den här lådan med inriktning på strategisk kommunikation. Det dröjer inte så länge innan jag kan berätta mer, säger Sterner de la Mau.
Tomas Bäckefjord rekryterades för bara ett år sedan från Pyramid Communication i Helsingborg. Där arbetade han bland annat med utvecklingen av varumärket Bluetooth och stora kunder som AGA och Perstorp. Han gjorde sin sista dag på Scandvision i går och uppsägningen är en direkt följd av att Peter Gustafson lämnat bolaget.
— Jag rekryterades av Peter. När han försvann så försvann också ledarskapet. Efter 15 år i branschen är det här året bland det mest turbulenta jag varit med om, säger Tomas Bäckefjord till Rapidus.