Bageriföretaget Pågen i Malmö slog MFF, Alfa Laval och Grand i Lund när Marknadsföreningen i Malmö i kväll delade ut pris till Årets Marknadsförare 2002 vid MiM-galan i gamla broutställningens lokaler på Lernacken.
Pågen får priset för ett föredömligt konsekvent och långsiktigt omprofilerings- och lanseringsarbete i små, välplanerade och skickligt genomförda steg med tydliga och sammanhängande affärs- och marknadsföringsmål.
Bland de senaste årens vinnare av MiM-priset finns Malmö stad, Anoto och Malmö Aviation.
Pris till årets bästa radioreklam i Skåne – Top Spot Radio 2002 – gick till Olja Sound & Vision för bidraget Nattvandrarna, producerat av Ola Mohlin och Patrik Wiberg. Juryn motiverade priset med att det utgjorde ett alternativ till humorn i radioreklamen. Här är en spot som kryper in under skinnet, griper tag och skakar om.
Nytt för i år är ett TV-pris i Top Spot-tävlingen. Vinnare blev Scandvision Film med bidraget Forex som belönades för skånsk kreativitet och yrkesskicklighet – välproducerat och fyllt av små träffsäkerheter.
Priset för bästa ljudlogotyp gick även i år till RadioReklamByrån PåRiktigt, som producerat Sova-butikernas Sköna stunder i sängen.
Flitig exponering kan göra en musiklogotyp utsliten och tjatig, men inte om den håller så hög klass som denna välgjorda vinnare motiverade juryn sitt beslut.