torsdag 22 maj 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Din Sko köper lösning från Funcform i Malmö

Butikskedjan Din Sko, med 84 butiker i Sverige och ett 30-tal i resten av Norden, har valt webbyrån Funcform i Malmö för att utveckla en kundpanel där skoköpare kan tycka till om kommande skomodeller och mot rabatt förhandsboka sina favoriter.

Kundpanelen lanserades före helgen och först ut är kvinnor mellan 16 och 25 år.

Lösningen baseras på Funcforms publiceringsverktyg OOiS och personalen hos Din Sko kan själva uppdatera sidorna med nya modeller, priser och information. Din Sko ingår i Nilson Group AB och Funcform hoppas i framtiden få leverera lösningar till fler delar av koncernen, som bland annat omfattar butikskedjorna Skopunkten och Radical.

Funcform gick för ett år sedan i konkurs, men återuppstod snabbt och är i dag lönsamma. Bolaget har tio anställda och viktiga kunder är Region Skånes historiaprojekt Terra Scaniae, Malmö Aviation, Sibylla och MA-System.

Butikskedjan Din Sko, med 84 butiker i Sverige och ett 30-tal i resten av Norden, har valt webbyrån Funcform i […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Spotlight lanserar finlista

    Den som följer utvecklingen bland noterade småbolag vet att kvaliteten varierar kraftigt. Detta har även småbolagsbörsen Spotlight Market noterat och lanserar nu listan Spotlight Value, endast för bolag som är lönsamma. Rapidus vet vilka bolag som platsar.

  • Några tröstande ord till spelbolagen

    Investerarna har inte försvunnit – de investerar bara mindre. Det var ett av budskapen till spelutvecklarna från investerarpanelen vid Nordic Games i Malmö.

  • … och några tröstande ord till life science

    Life science-sektorn går dåligt på börsen. Men det finns pengar att hämta, det säger Max Odlander från venture capital-firman Health Cap under ett event på The Loop under onsdagen.