måndag 25 november 2024

inloggad som

Chainformation skriver agentavtal i Danmark

Malmöföretaget Chainformation har skrivit agentavtal med franchisekonsulten Franchise-Consult.dk, som får ensamrätt att sälja mjukvaran Chain-Brain på den danska marknaden.

Chain-Brain är ett webbaserat ASP-program för informationshantering inom franchisekedjor.

— Danmark har flera framgångsrika franchiseföretag och Köpenhamn är så nära att det är en hemmamarknad. Men det är ingen lek att komma som svenskt företag och tro att man ska göra revolution i Danmark. Franchisekonsulter har en nyckelroll i branschen och nu får vi en kontakt som har färdiga relationer med potentiella kunder, säger Anders Hall på Chainformation.

En av fördelarna med Chain-Brain är att programvaran kan köras på flera olika språk samtidigt inom internationella koncerner. En dansk version finns klar och visas för första gången om någon vecka.

Chainformation är ett av företagen i Malmökuvösen Virtual Business House.

Malmöföretaget Chainformation har skrivit agentavtal med franchisekonsulten Franchise-Consult.dk, som får ensamrätt att sälja mjukvaran Chain-Brain på den danska marknaden. Chain-Brain […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Ilija Batljan tillbaka i Sverige

    Trelleborg blev adressen när Ilija Batljan gör sitt första fastighetsköp i Sverige sedan han tvingades bort från SBB där han fortfarande är storägare. Köpet: Ett dagis för 102 Mkr.

  • Spotlight säljer Sedermera

    Den Malmöförankrade finanskoncernen Spotlight Group säljer dotterbolaget Sedermera Corporate Finance. Köparen är den välbekanta Spotlight-profilen Markus Neuding, dessutom en av Rapidus tidigare 34:or.

  • … och renodlar ytterligare

    Efter några tuffa år med ett hårt börsklimat lägger Spotlight Group om strategin och renodlar ytterligare. Kvar blir själva marknadsplatsen Spotlight Stock Market och emissionsspecialisten Nordic Issuing.

  • Cellevate vill göra största rundan hittills

    Bioteknikbolaget Cellevate i Lund lanserar sin första kommersiella produkt och förbereder samtidigt för en ny kapitalanskaffningsrunda. Målet är att få in pengar för att möjliggöra en kommersialisering i Europa och USA.