måndag 25 november 2024

inloggad som

Fritte Friberg blir Berghs man i Malmö

Reklammannen och underhållaren Fritte Friberg har utsetts till chef för Berghs School of Communication i Malmö, erfar Rapidus.

Den 49-årige reklammannen, utbildaren och underhållaren har under en rad år drivit det egna företaget Fritte Friberg Inspiration, som sysslat med utbildning inom varumärkesbyggnad, marknadskommunikation, försäljning och underhållning.

Han får nu ansvaret för uppbyggnaden av Berghs nya verksamhet i Öresundsregionen med placering på Carlsgatan i Malmö. Verksamheten drar igång den 23 augusti. Friberg tillträder sin tjänst som platschef redan idag, måndag.

Fritte Friberg blev rikskänd som underhållare när han var medlem av ensemblen som gjorde Helt Apropå för Sveriges Television. Hans formella utbildning är en jur. kand från Lunds universitet och han har många års erfarenhet av reklam, PR och därtill anknytande frågor. Ett viktigt skäl till att han får jobbet uppges vara hans mycket breda kontaktnät inom reklamvärlden.

Reklammannen och underhållaren Fritte Friberg har utsetts till chef för Berghs School of Communication i Malmö, erfar Rapidus. Den 49-årige […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Ilija Batljan tillbaka i Sverige

    Trelleborg blev adressen när Ilija Batljan gör sitt första fastighetsköp i Sverige sedan han tvingades bort från SBB där han fortfarande är storägare. Köpet: Ett dagis för 102 Mkr.

  • Spotlight säljer Sedermera

    Den Malmöförankrade finanskoncernen Spotlight Group säljer dotterbolaget Sedermera Corporate Finance. Köparen är den välbekanta Spotlight-profilen Markus Neuding, dessutom en av Rapidus tidigare 34:or.

  • … och renodlar ytterligare

    Efter några tuffa år med ett hårt börsklimat lägger Spotlight Group om strategin och renodlar ytterligare. Kvar blir själva marknadsplatsen Spotlight Stock Market och emissionsspecialisten Nordic Issuing.

  • Cellevate vill göra största rundan hittills

    Bioteknikbolaget Cellevate i Lund lanserar sin första kommersiella produkt och förbereder samtidigt för en ny kapitalanskaffningsrunda. Målet är att få in pengar för att möjliggöra en kommersialisering i Europa och USA.