onsdag 20 augusti 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Ny Internetkampanj ska stärka Norra Öresund

Samarbetsorganisationen Norra Öresund drar i dagarna igång en kampanj på Internet för att öka intresset för den del av Öresundsregionen som hamnade lite ur fokus under sommarens broyra.

Upp till en miljon svenska kronor satsas på en marknadsföringskampanj som huvudsakligen genomförs på Internet. Via bannerannonsering på Internetportaler i Tyskland, Danmark och Sverige ska surfare lockas till Norra Öresunds hemsida, som i sin nya utformning finns på svenska, tyska och engelska.

Målgruppen för kampanjen är turister med intresse för golf, fiske, mat och kultur. Fast Thord Persson, koordinator på Norra Öresund, talar hellre om besöksnäringen än turister. Det handlar om att locka besökare under hela året, till exempel konferensverksamhet, och på sikt även få folk att vilja bosätta sig och starta företag i nordvästra Skåne.

För namnet till trots, så består samarbetsorganisationen Norra Öresund enbart av kommuner i nordvästra Skåne. Målet är dock att på sikt även få med den danska sidan av norra Öresund i någon form av djupare samarbete.

Samarbetsorganisationen Norra Öresund drar i dagarna igång en kampanj på Internet för att öka intresset för den del av Öresundsregionen […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Nytt huvud rullar i Careium

    Careiums vd Christian Walén lämnar med omedelbar verkan. Beskedet kom igår kväll, mindre än tre månader efter att trygghetslarmsbolaget sparkat sin styrelseordförande.

  • Förlusten minskar för Pion Group

    Danir-kontrollerade Pion Group har det fortsatt tufft och avyttrar flera dotterbolag. Men vd Martin Hansson tycker att läget är bättre nu jämfört med i fjol.

  • Sjöbergska gör förvärv

    Sjöbergska Huset i Malmö förvärvar byrån Kind, eller We are Kind som det Malmöbaserade bolaget heter. Efter förvärvet räknar koncernen med att omsätta över 50 miljoner kronor i år.