lördag 4 oktober 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Knappt 50 finalister i Venture Cup Öresund

Intresset för tredje etappen i affärsplanstävlingen Venture Cup Öresund blev något lägre än förväntat.

När tidsgränsen för inlämning av finalbidrag gick ut hade knappt 50 tävlande lämnat in affärsplaner. Danska tävlande var i klar majoritet med cirka två tredjedelar av bidragen.

Enligt en enkät som genomfördes efter andra etappen räknade tre av fem tävlande lag med att fortsätta till finalen. Det skulle i så fall ha inneburit knappt 70 bidrag, utifrån de 113 tävlande i andra etappen.

Men tävlingsarrangörerna är ändå nöjda:

— Det viktigaste är kvaliteten på affärsplanerna och det ser otroligt lovande ut. Planerna har fått ett markant lyft sedan andra etappen. Deltagarna har verkligen jobbat hårt på dem, säger Kristian Nielsen på Venture Cup Öresund.

Förstapriset i finalen är 200.000 danska kronor och prisutdelningen sker i Börssalen i Köpenhamn 26 oktober.

Intresset för tredje etappen i affärsplanstävlingen Venture Cup Öresund blev något lägre än förväntat. När tidsgränsen för inlämning av finalbidrag […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad

Prenumerera på Rapidus för
533 kr per månad

Bli en del av vårt exklusiva nätverk och få koll på vad som händer i Skåne och Öresundsregionen. Var alltid uppdaterad när du talar med dina affärskontakter. Nytta, nöje, inspiration.




  • Exklusiva affärsnyheter
  • Inbjudan till våra nätverksträffar
  • Två användare ingår

  • Fler uppsägningar i Malmös spelvärld

    Pandiemibaksmällan fortsätter att skörda offer i spelbranschen. Den Egmont-ägda spelutvecklaren Avalanche Studios stänger sitt tredje kontor sedan i fjol och uppsägningar väntar både i Malmö och Stockholm.

  • Neo4J investerar 1 miljard

    ,
    Det Malmögrundade IT-företaget Neo4J trycker på gasen för att ta grepp om AI-utvecklingen. 1 miljard kronor ska investeras för ”att göra AI användbart”.

  • Genombrott för skånskt plastsubstitut

    Malmöbaserade Saveggy lanserar sitt plastfria grönsaksskydd med Odlarna och Ica. Bolaget hoppas att det bara är början på dess stora genombrott.