Efter en trög start har intresset för brobizzar till Öresundsförbindelsen nu tagit fart på allvar.
Varje dag kommer mellan 300 och 500 brobizzanmälningar in till Øresundsbro Konsortiet, vilket är i nivå med konsortiets prognoser, uppger marknadschef Thomas Kristoffersson.
Däremot är det totala antalet beställda brobizzar än så länge lägre än beräknat. Fram till i går hade konsortiet levererat strax över 30.000 brobizzar för automatisk betalning vid överfarten. Meningen var att man skulle ha nått dit redan till invigningen 1 juli.
Men Thomas Kristoffersson är ändå inte orolig. Håller bara strömmen av anmälningar i sig kommer ändå målet om 100.000 brobizzar under året att nås, menar han.
Enligt konsortiets mätningar är betalningssystemet väl känt bland befolkningen i regionen. För säkerhets skull inleds dock en ny marknadsföringskampanj med start i mitten av september. Däremot är det inte aktuellt med några ytterligare rabatter för brobizz-användare.