onsdag 30 juli 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Boxjellyfish får uppdrag från Pharmacia & Upjohn

Pharmacia & Upjohn har valt CRM-byrån Boxjellyfish i Malmö för uppdraget att utveckla företagets kundrelationsprogram för produkten Regaine mot håravfall. Målet med programmet är skapa en lojalitet bland Regaine-kunderna för att stå starka mot framtida konkurrenter.

Läkemedelsföretaget har redan startat arbetet med kundrelationsprogrammet och första uppdraget för Boxjellyfish blir att utreda olika möjligheter för det fortsatta utvecklingsarbetet fram till lanseringen i höst.

Bland annat ingår att utreda möjligheterna kring Internet som verktyg för relationsmarknadsföring av Regaine.

Skandinavien står överst på listan med lanseringsplaner. Längre fram blir det aktuellt med resten av Europa samt Australien.

— Pharmacia är en fantastisk referenskund för oss, säger Jonas Ohlander på Boxjellyfish.

Han berättar att intresset har varit stort sedan företaget startade tidigare i år och tror att det beror på att Boxjellyfish fokuserar på strategifrågor, i stället för enbart på tekniska lösningar.

Hur mycket ordern från Pharmacia & Upjohn är värd är hemligt.

Pharmacia & Upjohn har valt CRM-byrån Boxjellyfish i Malmö för uppdraget att utveckla företagets kundrelationsprogram för produkten Regaine mot håravfall. […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Danskt vaccinbolag blir svensk-brittiskt

    Det svenska rikskapitalbolaget Nordic Capital och det brittiska Permira lägger ett bud på Bavarian Nordic. Affären värderar det danska bolaget till 28,5 miljarder kronor.

  • ”Ett förtroende att förvalta bostäder”

    För femton år sedan kallades Olof Andersson filantrop när han pratade hållbarhet med banken. Men Trianons vd och huvudägare står fast vid att hållbarhet är en god affär och han tror stenhårt på att hemstaden Malmö kommer att fortsätta växa.

  • Miljardbonusen som ingen vill ha

    Facebook-bolaget Meta påstås ha erbjudit upp till 100 miljoner dollar i bonus till Open AI-anställda som kan tänka sig att hoppa över till Zuckerberg. Ändå har inte en enda tackat ja. Jan Dahlqvist frågar sig varför.

  • Hänt i vecka 30

    Lite halvdana siffror apporterades från Oatly, Swedencare och Alfa Laval i förra veckan. Men två av tre ser det som mellankvartal och räknar med att det tar sig under resten av året.