torsdag 17 april 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Webbföretaget MOROTSmedia dubblar omsättningen i år

Webbföretaget MOROTSmedia på Ideon hade förra året en omsättning på tre miljoner svenska kronor. Redan efter första kvartalet i år är omsättningen uppe i två miljoner och nu räknar företaget med att minst fördubbla omsättningen i år.

MOROTSmedia startades 1998 och ägs av de tre grundarna, Filip Strandqvist, Björn Lundmark och Patrik Smetana.

Företaget sysslar främst med programmering och databasutveckling och jobbar mycket med e-handelslösningar och e-commerce. Bland kunderna finns Telenordia, färgtillverkaren Beckers Acroma, Perstorp AB och reklambyrån Agitator.

— Det finns ett enormt behov hos många företag idag att kunna koppla sina befintliga ekonomiska system till e-handelssystem, säger Filip Strandqvist.

— Utmaningen för oss är därför att kunna ta vara på situationen och utnyttja det uppsving som vår bransch upplever just nu.

För sex månader sedan hade MOROTSmedia tre anställda. Idag är siffran sju och de behöver anställa fler.

— Egentligen behöver vi omedelbart minst två personer, men vi har jätteproblem med att hitta kompetent folk, berättar Björn Lundmark.

Webbföretaget MOROTSmedia på Ideon hade förra året en omsättning på tre miljoner svenska kronor. Redan efter första kvartalet i år […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Edda Knowledge vill göra fysiken roligare

    PODD: Edda Knowledge utvecklar interaktiva undervisningar i VR för gymnasieelever. Bolaget vill göra komplex fysik och kemi mer lättförståelig, med […]

  • Trump insanity peak – Glad Påsk!

    Låt oss hoppas att påskäggen inte är rödlistade och att de innehåller angenäma överraskningar. Vi har haft nog med dåliga överraskningar på senare tid. Här följer en tankegång om varför det bör bli bättre nu.