torsdag 18 september 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Everyday Baby till nya marknader

|  
|  

Lundabolaget Everyday Baby har under hösten lanserat sina produkter i Beneluxländerna och Kroatien, och i slutet av året ska de gå in i Mexiko. Det uppger Fredrik Persson, marknadschef och medgrundare av bolaget.

Everyday Baby utvecklar produkter som tallrikar, skålar och bestick med säkerhetsfokus för småbarnsföräldrar. Deras flaggskepp i produktsortimentet är en nappflaska i glas med ett integrerat silikonlager som genom att skifta färg visar när innehållet håller rätt temperatur.

– Våra produkter är hälsosamma alternativ till plastbaserade produkter, vilka släpper ifrån sig ämnen som man inte vill att barn ska få i sig, säger Fredrik Persson.

Fokus har varit den europeiska och asiatiska marknaden. Den planerade USA-satsningen har flyttats fram på grund av pandemin medan försäljningen i Skandinavien har flerfaldigats de senaste åren, enligt Fredrik Larsson. Förra årets totala omsättning landade på runt sju miljoner kronor.

– Sverige ligger lite efter en del andra länder när det gäller att använda glasflaskor. Endast några procent av flaskorna är av glas här, medan över hälften av flaskorna är av glas i länder som Kina och Sydkorea där våra produkter går väldigt bra, säger han.

Everyday Baby har nyligen tagit in kapital i storleksordningen ”några miljoner kronor” från Baby Invest, en delägare sedan 2016 som också investerat i bolag som Bo Ohlsson i Tomelilla och bolag med produkter som riktas till barn och deras föräldrar, som exempelvis Teddykompaniet i Båstad, Malmöbolaget Påhoj och Lundabolaget Najell.

– Målet är att gå med vinst i år, tidigare har vi satsat på expansion, säger han.

Everyday Baby ska också lansera fem nya produkter under oktober. Bolaget har sex anställda och flyttade förra året från Ideon till Traktorvägen i Lund där de också har sitt lager. Övriga medgrundare är Andreas Bengtsson och Edon Ramadani.

Elisabet Ottosson

Lundabolaget Everyday Baby har under hösten lanserat sina produkter i Beneluxländerna och Kroatien, och i slutet av året ska de […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad

Prenumerera på Rapidus för
533 kr per månad

Bli en del av vårt exklusiva nätverk och få koll på vad som händer i Skåne och Öresundsregionen. Var alltid uppdaterad när du talar med dina affärskontakter. Nytta, nöje, inspiration.




  • Exklusiva affärsnyheter
  • Inbjudan till våra nätverksträffar
  • Två användare ingår

  • “Arbetsmarknaden är nyckeln till allt”

    Det kvittar om du pratar om Skånes behov av infrastruktur eller energi. Dess påverkan på arbetsmarknaden är det som gör frågorna intressanta för politiker. Det sa Johan Eklund, ny vd för Sydsvenska Handelskammaren på Rapidus och Danske Banks nätverksträff.

  • Stor igenkänning i skånska utmaningar

    Infrastruktur, elpriser och arbetsmarknad. Efter att Johan Eklund berättat för Rapidus publik vilka frågor han prioriterar att driva mot den beslutsfattande politiken var samtalen bland deltagarna i full gång. 

  • ”Näringslivet måste kliva in”

    ,
    Kommuner överallt är rätt dåliga på att stimulera näringslivet. Men även företagen har blivit för passiva när det gäller gemensamma framtidssatsningar. Det säger Göran Hellström, företagsprofil i Helsingborg.

  • Pitchtävling på Minc

    På fredag blir det pitchtävling på Minc. Investerarnätverket Yeos Ventures, med affäsängeln Hjalmar Antonsson, bjuder in sex bolag och lovar 250 000 kronor till vinnaren.


  • Chefsrekrytering i Malmös byråvärld

    En övergång från idrottsrörelsen till byråvärlden. En chefsvärvning mellan grannkommunerna i nordöst. Här är de senaste jobbnyheterna i Skånes näringsliv. […]

  • Wesports redo trycka på börsknappen

    Malmöbaserade Wesports byter vd. En av anledningarna är att det nu bara är marknadsläget som avgör när bolaget ska börsnoteras. Ny vd blir Ted Sporre som senast varit handlare av begagnade bilar.

  • Bimobject byter vd – igen

    En vd på Malmöföretaget Bimobject sitter i en katapultstol som är inställd på två år. Så ser det i alla fall ut sedan vd Martin Lindh på tisdagen sköts ut från företaget. – Det har funnits en rörig historik, säger ordförande Pia Engholm.

  • Inimini fyller på kassan

    Grundarduon bakom Inimini har fyllt på kassan i en kapitalanskaffningsrunda som stängdes nyligen. Pengarna kommer främst från befintliga ägare, men även en ny ägare har kommit in i bilden.

  • Najell hoppas på babyboom

    Medan branschen för barn- och babyprodukter är i kris går e-handelsbolaget Najell från Lund mot strömmen. Vd och grundare Niklas Najafi Kristensen spår en lönsam tillväxt på 70–80 procent i år.

  • Därför fick Rugvistas vd sparken

    Börsnoterade Rugvista i Malmö, som säljer mattor på nätet, har sparkat sin vd som fick gå på dagen. Bolagets ordförande och e-handelsprofilen Martin Benckert berättar varför.

  • Medea i konkurs

    Upp som en sol och ned som en pannkaka. Medea, vars grundare utnämndes till 34:or av Rapidus 2021, är försatt i konkurs. Bolaget fick sitt uppsving i samband med covid-pandemin, sedan tog det stopp.

  • Vill bli navet för mattor i Europa

    Rugvista är det börsnoterade bolaget i Malmö som har ambitionen att bli ledande försäljare av mattor i Europa. Men just nu håller konsumenterna i plånboken. Det framgår av bolagets rapport för det andra kvartalet.

  • Tillfällig avkylning i het bransch

    HMS Network-grundarens ehandelsbolag JS Energi i Helsingborg kämpar med lönsamheten. Försäljning av värmepumpar på nätet gav växtvärk under chock-året för elpriser 2022.

  • Skånsk återvinningspionjär bantar sig i form

    Staffanstorpsbaserade Godsinlösen genomför det tredje besparingsprogrammet på drygt ett år. Personalstyrkan ska nu minskas med 17 medarbetare. Åtgärderna ser ut att ha effekt. Det framgår av företagets färska kvartalsrapport.