Reklammannen Hans Nelson och föredragshållaren Troed Troedson drar nästa vecka igång en ny kommunikationsbyrå i Helsingborg. Byrån, som heter Pointexpress, är helt inriktad på presentationsteknik. Utöver rent tekniska lösningar kring PowerPoint-presentationer, där det finns gott om konkurrenter, fokuserar Pointexpress på pedagogiken i presentationen och även det muntliga framträdandet.
— I dag satsas det jättemycket pengar på icke-möten som reklam, men när man väl ska träffa sina kunder så är många personer lämnade att ta fram sina presentationer själva. Byrån är en mix av min bakgrund inom reklam och marknadsföring med Troeds position som föredragshållare, säger Hans Nelson, som är VD och majoritetsägare i den nya byrån.
Pointexpress har redan en handfull kunder klara. Vid starten har byrån fyra anställda och ska växa med lönsamhet. Målet är att vara 20 anställda inom tre år.
Hans Nelson grundade för 20 år sedan annonsbyrån Pennan i Lund. Några år senare startade han Helsingborgsbyrån ReklamKompaniet, som köptes av Sigmakoncernen år 2000 och i dag heter AddEmotion.