Reklambyrån Sandberg Trygg i Malmö ska ta fram en kommunikationsstrategi för Lunds kommuns storsatsning på Brunnshög – ett nytt, teknikinriktat företagsområde nordost om forskningsbyn Ideon.
Uppdraget handlar om strategiska vägval som hur Brunnshög ska profileras, vilka företag som är mest intressanta att locka dit – och vad området ska heta: Brunnshög eller något annat?
— Grunden för Brunnshög ska vara forskningsbaserat företagande, en fortsättning på Ideontraditionen, säger kommunens näringslivschef Peter Sörbom.
Arbetet leds av Sandberg Tryggs Malmöchef Micco Grönholm, som själv har erfarenhet av Ideon sedan tiden som marknadsdirektör på Anoto. Dessutom har han arbetat med internationellt varumärkesbyggande kring Bluetooth-tekniken på Pyramid Communication i Helsingborg.
Bakom uppdraget står förutom Lunds kommun även fastighets- och byggbolagen Briggen, Ikano, NCC, Skanska och Vasakronan.
Sandberg Trygg har sedan omstarten i Malmö i augusti vuxit till fem medarbetare. De senaste tillskotten är Marcus Filipsson, projektledare som närmast kommer från marknadsavdelningen på Telelogic i Malmö, och Rolf van de Boel, holländsk ad som de senaste åren jobbat i Oslo. Byrån söker ytterligare en ad och på sikt även en copy. Mot slutet av året räknar Micco Grönholm med att kontoret har utökat till 8-10 anställda.