onsdag 18 juni 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Avhoppare från Pyramid och Scandvision startar ny B2B-byrå i Helsingborg

Sex tidigare medarbetare på kommunikationsbyråerna Pyramid i Helsingborg och Scandvision i Malmö startar eget inom kommunikation, strategi och marknadsföring. Det nybildade bolaget heter Injectum B2B Marketing AB och leds av VD Tomas Bäckefjord med bakgrund som projektledare på både Pyramid och Scandvision.

— Vi är en B2B-byrå som är helt inriktad på industri-, teknik- och tjänsteföretag. Vi har redan fått en del projekt och fler är på väg in, säger Tomas Bäckefjord.

Bland kunderna som följt med till den nya byrån finns SCA Hygiene Products, ProfilGruppen och Perlos.

Sammantaget handlar det om två projektgrupper med projektledare, copy och AD som lämnar de båda byråerna för Injectum. Från Pyramid kommer Katarina Falck, projektledare, Andreas Björk, AD och Richard Kenward, engelskspråkig copy och strateg. Förutom Tomas Bäckefjord går även Mikael Jönsson, copy, och Catarina Nordlander, AD, från Scandvision till Injectum.

Sex tidigare medarbetare på kommunikationsbyråerna Pyramid i Helsingborg och Scandvision i Malmö startar eget inom kommunikation, strategi och marknadsföring. Det […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Mikrodust redo att skala upp: “Dubblar omsättningen i år”

    Med ny vd, ny strategi och flera färska affärer ska Mikrodust från Lund snabbt komma tillbaka från negativ tillväxt, och gå ännu längre. — På 3 till 4 år ska vi vara över 100 miljoner, säger vd Jonas Wackerfeldt.

  • Enorama tvingas fylla på kassa igen

    First North-bolaget Enorama Pharmas kassa sinar ännu en gång. Nyemissionen tidigare i år blev inte fulltecknad och för andra gången på kort tid tvingas bolaget fylla på. Så mycket får bolaget in den här gången och så ska pengarna användas.

  • Bästa affärerna görs nu

    I näringslivets värld är M&A – företagsförvärv och sammanslagningar – den ultimata tillväxtmaskinen. Men just nu är marknaden frusen av geopolitiska spänningar, tullar och osäkerhet. Just därför är det nu som de bästa affärerna görs, skriver Jan Dahlqvist.