torsdag 8 maj 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Första uppdraget igång för nya Sandberg Trygg i Malmö

Reklambyrån Sandberg Trygg har fått sin första nya kund till Malmökontoret sedan omstarten efter sommaren under ledning av Micco Grönholm, tidigare marknadsdirektör på Anoto.

Det är SAB Wabco, ett globalt företag inom tillverkning av bromssystem, hjul och kopplingar för järnvägsindustrin, som valt Sandberg Trygg. SAB Wabco omsätter drygt tre miljarder kronor, har huvudkontor med 25 anställda i Malmö och var tidigare en del av den börsnoterade Cardokoncernen. En del av produktionen finns i Landskrona, men majoriteten av koncernens 1.800 anställda jobbar utanför Sverige.

— Sandberg Trygg har lång erfarenhet av tung exportindustri och att jobba med internationella varumärken, säger Anette Gregow, kommunikationsdirektör på SAB Wabco.

Uppdraget vanns i konkurrens med fyra andra reklambyråer, varav en utländsk. Det ingår bland annat att se över varumärkesstrategi, internkommunikation och grafiska manualer för SAB Wabco, som vuxit fram genom en rad förvärv. Dessutom ska Sandberg Trygg ta fram en ny hemsida och kommunikationsmaterial som behövs för att genomföra den nya varumärkesstrategin.

Största delen av uppdraget kommer att utföras vid Malmökontoret, som i dagsläget har tre anställda. Dessutom pågår rekrytering av en projektledare och en AD för att klara flera nya uppdrag som är på gång, uppger Micco Grönholm, som sedan augusti leder återuppbyggnaden av reklambyråns Malmöverksamhet.

Det var i april som Sandberg Trygg sålde tillbaka det dåvarande Malmökontoret till dess chef Peer Eriksson, som fortsatte verksamheten under namnet Peer Communication.

Reklambyrån Sandberg Trygg har fått sin första nya kund till Malmökontoret sedan omstarten efter sommaren under ledning av Micco Grönholm, […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Neo4J står vid ett vägskäl

    Bloomberg News har kallat noteringen en av årets mest hajpade nyintroduktioner. Men frågan är: kommer miljardbolaget Neo4J från Malmö att gasa mot börsen eller är det dags att dra i handbromsen?

  • Här är vi som minglade

    Onsdagens AW med Emil Eifrem drog en entusiastisk publik som minglade på Elite Plaza i centrala Malmö. Här är bilderna.

  • Unga entreprenörens hobbyprojekt: säljer kungens klocka

    Efter flera snabba tillväxtresor satsar serieentreprenören Simon Lexén nu på ett nytt affärsområde: samlarklockor. Målet är att bygga upp en verksamhet värd 100 miljoner kronor inom ett år.