lördag 4 oktober 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Ny Internetkampanj ska stärka Norra Öresund

Samarbetsorganisationen Norra Öresund drar i dagarna igång en kampanj på Internet för att öka intresset för den del av Öresundsregionen som hamnade lite ur fokus under sommarens broyra.

Upp till en miljon svenska kronor satsas på en marknadsföringskampanj som huvudsakligen genomförs på Internet. Via bannerannonsering på Internetportaler i Tyskland, Danmark och Sverige ska surfare lockas till Norra Öresunds hemsida, som i sin nya utformning finns på svenska, tyska och engelska.

Målgruppen för kampanjen är turister med intresse för golf, fiske, mat och kultur. Fast Thord Persson, koordinator på Norra Öresund, talar hellre om besöksnäringen än turister. Det handlar om att locka besökare under hela året, till exempel konferensverksamhet, och på sikt även få folk att vilja bosätta sig och starta företag i nordvästra Skåne.

För namnet till trots, så består samarbetsorganisationen Norra Öresund enbart av kommuner i nordvästra Skåne. Målet är dock att på sikt även få med den danska sidan av norra Öresund i någon form av djupare samarbete.

Samarbetsorganisationen Norra Öresund drar i dagarna igång en kampanj på Internet för att öka intresset för den del av Öresundsregionen […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad

Prenumerera på Rapidus för
533 kr per månad

Bli en del av vårt exklusiva nätverk och få koll på vad som händer i Skåne och Öresundsregionen. Var alltid uppdaterad när du talar med dina affärskontakter. Nytta, nöje, inspiration.




  • Exklusiva affärsnyheter
  • Inbjudan till våra nätverksträffar
  • Två användare ingår

  • Fler uppsägningar i Malmös spelvärld

    Pandiemibaksmällan fortsätter att skörda offer i spelbranschen. Den Egmont-ägda spelutvecklaren Avalanche Studios stänger sitt tredje kontor sedan i fjol och uppsägningar väntar både i Malmö och Stockholm.

  • Neo4J investerar 1 miljard

    ,
    Det Malmögrundade IT-företaget Neo4J trycker på gasen för att ta grepp om AI-utvecklingen. 1 miljard kronor ska investeras för ”att göra AI användbart”.

  • Genombrott för skånskt plastsubstitut

    Malmöbaserade Saveggy lanserar sitt plastfria grönsaksskydd med Odlarna och Ica. Bolaget hoppas att det bara är början på dess stora genombrott.