söndag 24 november 2024

inloggad som

Tacticus breddar produktportföljen

IT-konsultbolaget Tacticus omsättning närmar sig 100-miljonersvallen. Parallellt ger sig bolaget in på CRM-mjukvaran Adobe Campaign som nytt verksamhetsfält.

Adobe Campaign används av bland andra Stadium, Telenor och SAS för att skräddarsy erbjudanden och kundinteraktion via e-post, telefon och sms. Stefan Fleron räknar med att om något år sysselsätta 10-15 konsulter inom det nya verksamhetsfältet, som kommer sortera under samma affärsområde som konsulttjänsterna kring QlikTechs mjukvara QlikView. Därutöver arbetar Tacticus med Microsoft Sharepoint samt affärssystemen Microsoft Dynamics AX och Infor M3 från amerikanska Infor.

Tacticus har i dag 62 anställda, varav 54 i Malmö. Omsättningen steg från 80 miljoner 2012 till cirka 95 miljoner 2013 med en vinst på 4-6 miljoner, uppger Stefan Fleron. Tacticus ägs till knappt hälften av personalen men kontrolleras av styrelseledamoten och huvudägaren Martin Wiklund. Styrelseordförande är Cardos tidigare koncernchef Lennart Nilsson. Bland kunderna finns Alfa Laval, Trelleborg och Thule.

Erik Olausson

IT-konsultbolaget Tacticus omsättning närmar sig 100-miljonersvallen. Parallellt ger sig bolaget in på CRM-mjukvaran Adobe Campaign som nytt verksamhetsfält. Adobe Campaign […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad