Kommunikationsbyrån Wonderleap & Eight vidgar sin affärsverksamhet och startar tillsammans med välmeriterade Fredrik Byrfors och Gustaf Hultberger en systerbyrå — Anew.
— Vi bedömer att bolaget har ett erbjudande som kompletterar Wonderleap & Eights och att det har en möjlighet att attrahera marknaden. Fredriks och Gustafs erfarenheter av sponsring, publishing och reklam är helt rätt att bygga vidare på för oss, säger Anna Nordström Carlsson, styrelseordförande för Wonderleap & Eight.
Anew kommer framförallt vara inriktat på att utveckla och aktivera varumärkestillgångar, såsom sponsrings och CSR-initiativ (samhällsansvar).
Samarbetet kom till efter att parterna träffat på varandra i olika affärssammanhang.
— Vi började diskutera och kom fram till att vi kunde göra något tillsammans. Vi har hunnit känna på varandra ett tag nu och i starten sitter Anew tillsammans med Wonderleap & Eight vid Gustaf Adolfs Torg. Om ett år bedömer vi att Anew har växt till sig till sju, åtta personer, och då får vi se om de flyttar till egna lokaler, säger Anna Nordström Carlsson.
Wonderleap gick samman med Eight i januari i år, och i dagsläget har de en omsättning på cirka 40 miljoner kronor.
Jennie Lorentsson