fredag 22 november 2024

inloggad som

Nykläckt Malmöbyrå jagar partner

Split Second Marketing är en ny reklambyrå i Limhamn. VD är Michael Elfvén, tidigare försäljningschef på Hela Skåne. Nu jagar han samarbetspartners för projektet.

Planen är att bygga en kommunikationsbyrå med bred inriktning. Som första medarbetare, art director, har Stefan Hartle rekryterats. Han lämnar närmast Hela Skåne som är de skånska morgontidningarnas annonssamarbete.

Byrån siktar mot en handfull anställda på ett par års sikt. En del av arbetet ska göras genom partners och just nu söks samarbeten inom bland annat tv- och webbproduktion.

Michael Elfvén är också VD för Bredablick Förvaltning som han själv drog igång 2009. Innan dess var han på Hela Skåne och Sydsvenskan. Ordförande för Split Second är fastighetsentreprenören Åke Beckman, grundare av Limhamnshus.

Enligt Resumé tappar Hela Skåne också Peo Persson och Daniel Nüüd som tillsammans startar kommunikationsbyrå Hybris Empire.

Kristian Svensson

Split Second Marketing är en ny reklambyrå i Limhamn. VD är Michael Elfvén, tidigare försäljningschef på Hela Skåne. Nu jagar […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Precise ser ljuset

    Efter sju svåra år och åtta bedrövelser ser Lundabolaget Precise Biometrics ut att gå mot vinst och positivt kassaflöde. – Riktningen ser mycket bra ut, säger vd Joakim Nydemark.

  • … men tungt år för Skånes näringsliv

    Fler delar inom det skånska näringslivet står inför stora utmaningar. Det framgår av höstens utgåva “Skånsk konjunktur 2024”, som ges ut av Sparbanken Skåne och Øresundsinstituttet. Dessa är utmaningarna.

  • Alfa Laval spår kraftig tillväxt

    Alfa Laval räknar med en rejält ökad försäljning under kommande år. Den globala energiomställningen, med nya affärsområden, är en viktig drivkraft. Se här hur mycket vd Tom Erixon räknar med att växa.