IT-konsulten tretton37 har tecknat ett ramavtal med resebyrån Sembo. Under 2011 beräknas affären generera intäkter på elva miljoner kronor.
Sembo är sedan tidigare kund hos tretton37, men affären utökas nu rejält. I och med avtalet ska antalet konsulter knutna till uppdraget växa från dagens fem till tretton.
— Sembo är mitt uppe i en expansiv fas där de växer i Europa genom uppköp. Vårt uppdrag ligger främst i att integrera de olika existerande systemen och samla dem under ett varumärke, säger tretton37:s VD Deniz Yildirim.
Bolaget grundades 2010 och hade vid slutet av året 20 anställda. Innan midsommar räknar Deniz Yildirim med att ha gjort ytterligare fem nyanställningar.
Personalen har främst hämtats från noterade bolag som Cybercom, HiQ och Labs2. Kompetensen ligger primärt inom .NET.
Bland tretton37:s övriga kunderna märks Schneider Electric, Cerdo Bankpartner och Alfa Laval.
Joel Lyth