fredag 22 november 2024

inloggad som

Israelssons Daze fusionerar med webbyrå

Glaze-grundaren Lars Israelssons konsultbolag inom marknadsföring, Daze Marketing, har gått ihop med Malmöbaserade Webbarna. Det nya bolaget får fyra anställda, med ytterligare en säljare på väg in.

Tvåmannabolaget Daze grundades 2009 med idén att fungera som en extern marknadsavdelning till medelstora bolag med 50-200 miljoner kronor i omsättning. Den planen ligger fast, men med fusionen ska Daze även kunna hantera en hel del av webbutvecklingen på egen hand, menar Lars Israelsson.

— Mer och mer händer på nätet. Därför behöver vi den kompetensen, säger han.

Webbarna är ett familjeföretag specialiserat på bland annat flashutveckling och sökmotoroptimering, grundat 2007.

Bland kunderna för det utökade Daze finns industrikoncernen Höganäs Bjuf, Malmöbaserade värme- och kylanläggningsinstallatören Climat80 samt börsnoterade Prevas, som köpte upp teknikbolaget Glaze 2005. Lars Israelsson räknar med att omsätta strax under två miljoner kronor 2010.

Erik Olausson

Glaze-grundaren Lars Israelssons konsultbolag inom marknadsföring, Daze Marketing, har gått ihop med Malmöbaserade Webbarna. Det nya bolaget får fyra anställda, […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Precise ser ljuset

    Efter sju svåra år och åtta bedrövelser ser Lundabolaget Precise Biometrics ut att gå mot vinst och positivt kassaflöde. – Riktningen ser mycket bra ut, säger vd Joakim Nydemark.

  • … men tungt år för Skånes näringsliv

    Fler delar inom det skånska näringslivet står inför stora utmaningar. Det framgår av höstens utgåva “Skånsk konjunktur 2024”, som ges ut av Sparbanken Skåne och Øresundsinstituttet. Dessa är utmaningarna.

  • Alfa Laval spår kraftig tillväxt

    Alfa Laval räknar med en rejält ökad försäljning under kommande år. Den globala energiomställningen, med nya affärsområden, är en viktig drivkraft. Se här hur mycket vd Tom Erixon räknar med att växa.