Glaze-grundaren Lars Israelssons konsultbolag inom marknadsföring, Daze Marketing, har gått ihop med Malmöbaserade Webbarna. Det nya bolaget får fyra anställda, med ytterligare en säljare på väg in.
Tvåmannabolaget Daze grundades 2009 med idén att fungera som en extern marknadsavdelning till medelstora bolag med 50-200 miljoner kronor i omsättning. Den planen ligger fast, men med fusionen ska Daze även kunna hantera en hel del av webbutvecklingen på egen hand, menar Lars Israelsson.
— Mer och mer händer på nätet. Därför behöver vi den kompetensen, säger han.
Webbarna är ett familjeföretag specialiserat på bland annat flashutveckling och sökmotoroptimering, grundat 2007.
Bland kunderna för det utökade Daze finns industrikoncernen Höganäs Bjuf, Malmöbaserade värme- och kylanläggningsinstallatören Climat80 samt börsnoterade Prevas, som köpte upp teknikbolaget Glaze 2005. Lars Israelsson räknar med att omsätta strax under två miljoner kronor 2010.
Erik Olausson