…som den 1 mars blir ny marknads- och kommunikationschef för Malmö FF och därmed lämnar motsvarande tjänst på Emporia.
Vad kan du tillföra MFF?
Min erfarenhet är att ha jobbat med försäljning, marknad och PR med starka varumärken som Dux, Mercedes-Benz samt Emporia och MFF är ett av de starkaste varumärkena i regionen – om inte det starkaste. Så jag hoppas med min bakgrund från näringslivet att kunna hjälpa dem att få nya infallsvinklar
Varför är även de starkaste varumärkena inom idrotten så svaga när det gäller kommunikation?
Historiskt tror jag att de som kommer ur föreningslivet har mycket att lära av näringslivet när det gäller att nå ut till medlemmar och supportrar. Kommunikationen går framåt så oerhört fort nu med ett mycket mer komplicerat medielandskap
Vad händer på Emporia när du slutar?
Vi letar efter en ersättare och hoppas att det blir klart inom en väldigt snar framtid. Den personen ska inte bara sköta kommunikationen för Emporia utan även för Allum i Göteborg och Galleria Boulevard i Kristianstad, precis som jag har gjort.
Och slutligen, vilka vinner Allsvenskan i fotboll 2019?
Självklart Malmö FF!
Niclas Lindstrand