-
South och AAA går ihop i nytt byråsamarbete
Malmöbyråerna South Communication och Adamsson Appelfeldt Advertising slår sina påsar ihop i ett nära samarbete. Målet är att tillsammans kunna…
-
Reklamindustrin — trendkänslig, personfixerad och föränderlig
Kort sagt: Reklaminvesteringarna föll fyra procent under fjärde kvartalet ifjol. Samtidigt körde internet om dagspress som största annonsmedia. Skånes byråkarta…
-
Eight bildar ny byrå med Wonderleap
Kommunikationsbyråerna Eight och Wonderleap går ihop och bildar en ny byrå i Malmö med totalt 25 medarbetare och en omsättning…
-
Överklagan försenar Malmös kommunikationsupphandling
Ett ramavtal ska effektivisera Malmö stads upphandling av strategiska kommunikationstjänster. Vid slutet av fjolåret föll valet på fyra byråer som…
-
Snålblåst i reklambranschen skördar sina första offer
På Hilanders råder hela havet stormar och i veckan tvingades Södergården att ansöka om konkurs efter mer än 25 år…
-
Bildreportage: The Conference
I dag inleds Media Evolutions The Conference i Slagthuset med runt 900 besökare. I talarlistan finns The Wired-journalisten Ben Hammersley och…
-
Malmöbyråer inviger Emporia
Malmöbyråerna Dreambag och Eight får uppdraget att sköta invigningen av köpcentret Emporia. Projektledare blir Eleni Cronström som hade samma roll…
-
… medan de små haft det tuffare
Storkunder som dragit ner, utköp och fusioner som tagit tid att få på plats. 2010 blev ett mellanår för många…
-
Klart med nytt namn för McCann Malmö
Kommunukationsbyrån McCann Malmö köptes i höstas loss av fyra medarbetare med VD Klas Tjebbes i spetsen. Nu står det klart…
Vårt stora arkiv är ett unikt dokument över Öresundsregionens näringsliv