Nattaro Labs utser nuvarande marknadschef Fredrik Trulsson till ny vd. Anledningen är att Medicon Village-bolaget vill öka försäljningen. Avgående vd Carl-Johan Gustafson tar plats i styrelsen.
Lundabaserade Nattaro Labs utvecklar tjänster och produkter för att förebygga och bekämpa vägglöss. I samarbete med saneringsbranschen utvecklar, marknadsför och säljer bolaget egenutvecklade produkter för bekämpning av vägglöss.

I maj kliver Carl-Johan Gustafson av som vd för att ta en strategisk roll i bolagets styrelse. Ny vd för Nattaro blir Fredrik Trulsson.
– Det är en bra tidpunkt för skiftet, Fredrik har i rollen som marknadschef lärt känna bolaget och våra partner, samt visat att hans kunskaper om konsumentförsäljning online ger resultat, säger Nattaros styrelseordförande Daniel Röme.
Enligt honom har ett potentiellt vd-skifte varit en del av den strategiska planeringen och anledningen är att bolaget vill öka försäljningen.

– Carl-Johan har ett omfattande kontaktnät och bred erfarenhet vilket kommer att tillföra stort värde i styrelsearbetet. Med Fredrik får vi en ännu mer marknadsdriven vd och bolaget behöver öka försäljningen, säger Daniel Röme.
Fredrik Trulsson har många års erfarenhet av ledande roller inom Bonnier, MTG och Bisnode där han lett arbetet med kundanskaffning i stora volymer. Hans senaste tjänst som vd för mediehuset Nordic Family Group i Helsingborg.
Nattaro är noterat på Spotlight Stock Market. Förra året sjönk koncernens omsättning med 5 procent och landade på 4,4 miljoner kronor, samtidigt som koncernens resultat efter skatt uppgick till minus 5,3 Mkr. Börsvärdet ligger i dag på knappt 13 Mkr.
Martin Linderoth