måndag 2 juni 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Fler profiler backar influencertjänst

|  ,
|  

För några månader sedan lanserades betalversionen av Mustafa Alfredjis – en av 34:orna – manager-tjänst för influencers, MySocial Pro. Nu tar bolaget sats med nytt kapital och nya delägare för att närma sig lönsamhet innan en global expansion. 

– Vi tar in ett par miljoner som brygga till vår stora VC-runda och förutspår att vi med denna rundan ska komma väldigt nära lönsamhet. Pengarna ska gå till att trycka på marknadsföringen, målet är att varje krona vi spenderar på ska ge tre kronor tillbaka. För att uppnå det behöver vi experimentera lite, säger MySocials grundare Mustafa Alfredji. 

Han är vd för bolaget GoldenGlow som ligger bakom tjänsten. Det får nu in nya delägare i Richard Setterwall, entreprenör och partner på Piton Capital, egyptiska riskkapitalisten Farrouk Kadous och investeraren Johan Roslund, från bland annat GP Bullhound, som också kliver in som interim finanschef. 

Sedan tidigare har GoldenGlow delägare som Storytels grundare Jon Hauksson och Strossle-grundaren Magnus Hultman. Den senare sitter även i styrelsen tillsammans med styrelseproffset och PåHojs vd Sara Sterner. 

– Mysocial Pros koverteringsgrad är bra, men vi kan öka mycket innan den större rundan. Vi fokuserar inte på geografiska marknader utan mer på kategorier av olika kreatörer, säger Mustafa Alfredji. 

MySocial är ett nätverksverktyg och en typ av digital manager för influencers, alltså personer med mer än 10.000 följare i sociala medier. Det finns en enklare gratisversion och Premium-varianten med flera tilläggstjänster. Betalversionen riktar sig även till företag som vill köpa marknadsföring från influencers och behöver guidas till rätt personer.

Bolagets främsta syfte är dock att skapa mervärden och underlätta arbetet för just influencers, vilket enligt Mustafa Alfredji är det som skiljer dem från liknande tjänster som fokuserar mer på annonsörerna. 

– Youtube-kreatörer som skapar minst en video i veckan gillar vår tjänst. Även många resebloggare och de riktigt stora med över en halv miljon följare använder MySocial Pro flera gånger i veckan. 

Emiliano Strauss

För några månader sedan lanserades betalversionen av Mustafa Alfredjis – en av 34:orna – manager-tjänst för influencers, MySocial Pro. Nu […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad



  • Mistbase-grundaren laddar om

    Saas-bolaget Peak Energy är Mistbase-grundaren Michal Stalas nya satsning, åtta år efter att han sålde Mistbase för uppåt 150 Mkr. Nu vill han utveckla mjukvara för optimering av elanvändning.

  • Bimobject på förvärvsoffensiv

    Bimobject köper Malmöbolagen Green Metrica och Lumea AI Plattform, som båda är inriktade på artificiell intelligens. Bygginformationsbolaget redovisar också siffror för årets första kvartal, som visar att vd-karusellen blivit en kostsam historia.

  • Dan Olofsson köper Qgroup

    Qgroup skrotar börsplanerna. I stället köps IT-konsultkoncernen upp av Danir-kontrollerade Nexer Group. – Det här blir än mycket bättre lösning än att gå till börsen, säger Qgroups vd Jon Carvell.

  • Finch sätter sin AI i hårdträning

    Techprofilen Hannah Meiton och hennes Ampli Ventures investerade i början av året i Malmöbaserade AI-bolaget Finch. Nu kliver hon in i styrelsen för att sätta bolagets AI-modell i hårdträning.

  • Stjärnspäckad styrelse i Elva11

    Nyligen gjorde Additude-grundaren Jim Roslund comeback i IT-branschen med det nystartade konsultbolaget Elva11. Nu tar styrelsen form. Utöver ordförande tar andra tunga technamn och internationella profiler plats i styrelsen. Rapidus har namnen.

  • Rejält tillskott i kassan för el-sparare

    Lundabaserade Emulate Energy stänger sin Serie A-runda och får två nya internationella delägare. Så här stort blev tillskottet och så ska pengarna användas.

  • Helsingborgsprofilens bolag stänger runda

    Helsingborgsbaserade Payzlip med Acke Salem i spetsen stänger en finansieringsrunda ledd av regionala näringslivsprofiler. Rundan blev dock mindre än ursprungligen tänkt. Så här länge räcker pengarna.

  • Advenica rustar för fortsatt lönsamhet

    Cybersäkerhetsbolaget Advenica har börjat året med att få in flertalet miljonorder. I en orolig omvärld ser vd Marie Bengtsson inget som talar emot att tillväxt- och lönsamhetsresan fortsätter.

  • Wallenberg går in i 34-bolag

    Ideonbaserade Nordic Forestry Automation, som Rapidus utsåg till 34:a år 2023, får in ett Wallenbergbolag som ny delägare. Det här ska den nya investeringen räcka till.

  • Additude-grundaren bygger nytt IT-bolag

    Additude-grundaren Jim Roslund är tillbaka i IT-branschen. Med en grupp tidigare Tretton37-medarbetare och deras uppdrag som grund drar han igång ett nytt IT-konsultbolag. Och gissa vad bolaget heter.