torsdag 21 november 2024

inloggad som

Fler profiler backar influencertjänst

|  ,
|  

För några månader sedan lanserades betalversionen av Mustafa Alfredjis – en av 34:orna – manager-tjänst för influencers, MySocial Pro. Nu tar bolaget sats med nytt kapital och nya delägare för att närma sig lönsamhet innan en global expansion. 

– Vi tar in ett par miljoner som brygga till vår stora VC-runda och förutspår att vi med denna rundan ska komma väldigt nära lönsamhet. Pengarna ska gå till att trycka på marknadsföringen, målet är att varje krona vi spenderar på ska ge tre kronor tillbaka. För att uppnå det behöver vi experimentera lite, säger MySocials grundare Mustafa Alfredji. 

Han är vd för bolaget GoldenGlow som ligger bakom tjänsten. Det får nu in nya delägare i Richard Setterwall, entreprenör och partner på Piton Capital, egyptiska riskkapitalisten Farrouk Kadous och investeraren Johan Roslund, från bland annat GP Bullhound, som också kliver in som interim finanschef. 

Sedan tidigare har GoldenGlow delägare som Storytels grundare Jon Hauksson och Strossle-grundaren Magnus Hultman. Den senare sitter även i styrelsen tillsammans med styrelseproffset och PåHojs vd Sara Sterner. 

– Mysocial Pros koverteringsgrad är bra, men vi kan öka mycket innan den större rundan. Vi fokuserar inte på geografiska marknader utan mer på kategorier av olika kreatörer, säger Mustafa Alfredji. 

MySocial är ett nätverksverktyg och en typ av digital manager för influencers, alltså personer med mer än 10.000 följare i sociala medier. Det finns en enklare gratisversion och Premium-varianten med flera tilläggstjänster. Betalversionen riktar sig även till företag som vill köpa marknadsföring från influencers och behöver guidas till rätt personer.

Bolagets främsta syfte är dock att skapa mervärden och underlätta arbetet för just influencers, vilket enligt Mustafa Alfredji är det som skiljer dem från liknande tjänster som fokuserar mer på annonsörerna. 

– Youtube-kreatörer som skapar minst en video i veckan gillar vår tjänst. Även många resebloggare och de riktigt stora med över en halv miljon följare använder MySocial Pro flera gånger i veckan. 

Emiliano Strauss

För några månader sedan lanserades betalversionen av Mustafa Alfredjis – en av 34:orna – manager-tjänst för influencers, MySocial Pro. Nu […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Precise ser ljuset

    Efter sju svåra år och åtta bedrövelser ser Lundabolaget Precise Biometrics ut att gå mot vinst och positivt kassaflöde. – Riktningen ser mycket bra ut, säger vd Joakim Nydemark.

  • … men tungt år för Skånes näringsliv

    Fler delar inom det skånska näringslivet står inför stora utmaningar. Det framgår av höstens utgåva “Skånsk konjunktur 2024”, som ges ut av Sparbanken Skåne och Øresundsinstituttet. Dessa är utmaningarna.

  • Alfa Laval spår kraftig tillväxt

    Alfa Laval räknar med en rejält ökad försäljning under kommande år. Den globala energiomställningen, med nya affärsområden, är en viktig drivkraft. Se här hur mycket vd Tom Erixon räknar med att växa.