Shark Communication, Spotlights dotterbolag, har rivstartat sin verksamhet med kommunikation inom finansbranschen. En glödhet aktiemarknad samt många nya bolag som noterar sig tros ligga bakom det ökade behovet och nu får bolaget en ny ordförande.
– Shark Communication har fått en flygande start och bidrar redan positivt till hela koncernens resultat. Vi ser att det finns en väldigt stark efterfrågan på bolagets tjänster, säger Markus Neuding, vice koncernchef för Spotlight Group, som nu går in som styrelseordförande i Shark Communication.
Det handlar både om en efterfrågan från redan noterade bolag, som vill nå fram till investerare med information, samt nynoterade bolag. Men Markus Neuding ser även en trend där fler bolag vill ha hjälp med hållbarhetsrapporter.
– Vi har nu mellan 20 och 30 kunder som får hjälp löpande och långt fler som vi bistår med kommunikation i samband med transaktioner. Just nu är det ett väldigt hett aktiemarknadsklimat för noteringar samt fler noterade bolag som väljer att anskaffa kapital, säger han.
Shark Communication har i nuläget tio anställda och letar efter att utöka antalet med ytterligare mellan två och tre tjänster. Under det första kvartalet hade bolaget en omsättning på cirka 2,5 miljoner kronor.
Mette Carlbom