onsdag 24 juli 2024

inloggad som

Ny storaffär med byggvarujätte

|  ,
|  

Ännu ett Malmöföretag landar ett stort avtal med byggvarujätten Woody. Denna gång handlar det om ID Kommunikation som ska sköta kedjans marknadsföring och interna kommunikation.

– Det är jättestort för oss, definitivt ett av våra topp fem-avtal. Det är speciellt viktigt och roligt med tanke på hur året varit. Men vi har haft tur i covid-krisen, våra kunder har fortsatt kommunicera trots att vissa fick dra ner på sina verksamheter, säger Pia-Karin Åkesson, vd på ID Kommunikation.

Malmöbolaget har sluppit permitteringar och inte heller behövt dra ner på tider. Istället har man anställt ett par personer.

För en vecka sedan avslöjade Rapidus att Malmöbolaget Additude landat ett jätteavtal med Woody om drifta och vidareutveckla kedjans plattform Plattan. I och med detta nya avtal ska ID Kommunikation sköta kedjans marknadsföring mot externa målgrupper, samt bistå med den interna kommunikationen mot de cirka 100 anläggningarna.

Emiliano Strauss

Ännu ett Malmöföretag landar ett stort avtal med byggvarujätten Woody. Denna gång handlar det om ID Kommunikation som ska sköta […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Podd: Så gick det efter Darknästet

    Från draknäste till lejonkula. Tre startups berättar om hur det gick efter att de medverkat i SVT:s program Draknästet. I vår podd Lejonkulan ställer prgramledare Jan Dahlqvist de avgörande frågorna till entreprenörerna. Lyssna här.

  • Så ska han dubbla försäljningen

    – Jag har suttit i styrelsen i fem år, det vore konstigt om jag ville ändra allt nu när jag är vd. Det säger Thule Groups koncernchef sedan snart ett år, Mattias Ankarberg. Men hur ska han klara ett extremt ambitiöst tillväxtmål? I en intervju med Rapidus berättar han om Thules väg framåt.

  • Rapportflod vecka 29

    Fler än 20 skånska börsbolag rapporterade sina andra kvartal i förra veckan. Somliga bolag sätter rekord trots att tiderna anses tuffa. Ett av dem är Lindab med vd Ola Ringdahl.

  • Enzymatica byter affärsmodell

    Enzymatica i Lund, som tillverkar förkylningssprayen Coldzyme, tittar på en ny affärsmodell. Den bedöms höja lönsamheten men det kommer att ta längre tid än vad bolaget tidigare sagt. Så här går tankegångarna hos ordförande Bengt Baron.