I vintras var det 16,5 miljoner kronor och nu tar Fieldly in ytterligare runt 10 miljoner. Tillväxten fortsätter främst i Sverige men även i utlandet har kunder börjat landa efter bolagets testsatsningar.
– Man vet ju aldrig hur det varit utan krisen, men vi har ju haft en fortsatt väldigt stark tillväxt och nyförsäljning. Vi är väl relativt opåverkade, eftersom det är byggsektorns status som påverkar oss i första hand. Det kanske hade gått ännu bättre utan krisen, men vi får ändå anse oss lyckligt lottade, säger Sven Paulin, marknadschef och medgrundare på Fieldly.
Under 2019 ökade prenumerationsintäkterna för bolagets projekthanteringsverktyg med 130 procent och största ökningen kom under hösten. Verktyget har i dag över 30.000 registrerade användare.
Bolaget fokuserar alltjämt på den svenska marknaden, som utgör 80 procent av dess kundbas.
– Det är här vi växer väldigt snabbt och tar marknadsandelar. Men vi har under våren doppat tårna och testat att marknadsföra oss på några olika marknader. Vi har sett att vi kan ha en lika låg konverteringskostnad som i Sverige. Men det är en bit kvar till en rejäl satsning och att skala upp utomlands på riktigt, säger Sven Paulin.
Emiliano Strauss