Den digitala marknadsföringsbyrån Head of Search i Malmö har startat bolaget Head of IT, som ska bistå företag med it-tjänster.
Anledningen är att den digitala marknadsföringsbyrån upplevde en stor efterfrågan på bland annat tjänster för antivirus och backup-lagring, samtidigt som att kunskapen redan fanns inom företaget.
Head of Search bildades 2017 av delägarna Staffan Rosenblad, Viktor Andersson och Mikael Åkerlund. De fokuserar på digital marknadsföring som sökmotoroptimering och att producera material för sociala medier. Till de större kunderna hör bland annat HSB, Giab och We-Make.
– Vi värnar om att ha ett starkt bolag, så vi vill inte växa för fort. Det handlar om att hitta bra processer och utvecklas tillsammans med kunderna, säger Viktor Andersson, affärsutvecklare på Head of search, till Rapidus.
Från att ha en anställd 2018 har bolaget växt till fem anställda och tre underkonsulter i år. Och från en omsättning runt miljonen 2018 beräknas omsättningen för 2019 hamna på runt fem miljoner kronor. Målet är att om fem år ha en omsättning på 20 miljoner.
Mette Carlbom