fredag 23 februari 2024

inloggad som

Tre frågor till Josefine Hjertström…

|  
|  

…som blir ny verksamhetsledare på företagshubben The Ground i Malmö den 10 juni. Nu arbetar hon med kommunikation och affärsutveckling på kvinno- och ungdomsjouren Atim i Malmö.

Vad attraherade dig till det nya jobbet?

– Själva stället, The Ground, som verkar vara en så inspirerande miljö med många spännande startups. En unik miljö, nästan som en ”gated community”. Det ska bli superspännande att få inta en ny roll, även om jag tidigare har jobbat i olika ledande positioner. Och jag tycker om att jobba med människor.

Vad blir din roll på The Ground?

– Sedan starten har The Ground letts av två tjejer: Chloe satte allt på plats tillsammans med de andra grundarna, och Renee – som jag efterträder – har arbetat fram struktur och rutiner i huset. Jag kommer att utveckla det som redan finns och samtidigt jobba strategiskt med vårt varumärke utåt.

Är det något speciellt du redan vet att du vill utveckla i verksamheten?

– Jag vill se hur alla bolag kan jobba ihop för att tillsammans bli starkare, hur vi kan utnyttja varandras kompetenser bättre. Jag vill gärna visa upp bolagens specifika kompetenser för att eventuellt kunna göra något socialt för staden, kanske starta samarbeten med externa partners. Jag hoppas att detta intresse finns i huset. Och framför allt kommer jag att se vad bolagen vill att The Ground ska göra för dem. I dag finns där runt 120 personer i ungefär 20 bolag, framför allt teknikbolag.

Elisabet Ottosson

…som blir ny verksamhetsledare på företagshubben The Ground i Malmö den 10 juni. Nu arbetar hon med kommunikation och affärsutveckling […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • “Odlat kött blir billigare än ko”

    ,
    Re:meat är först i Sverige med att utveckla odlat kött. Nu söker Malmöbolaget långsiktiga investerare som vet hur man bygger upp industrier från grunden.

  • Blåste Akelius liv i skoldebatten?

    Den avblåsta affären där Roger Akelius skulle köpa 25 procent av Academedia är en av de mest bisarra händelser som blivit mediastoff i svenskt näringsliv sedan millennieskiftet. Men det finns en enkel förklaring till att det blev så galet.

  • Rollatorbroms körde i diket

    Medeonbolaget Brillanze pausar försöken att få ut sina rollatorbromsar på marknaden och satsar istället på sina trasselfria fiskerullar. Bolaget håller nu på att resa 6 miljoner kronor för att snabba på utrullningen.

  • Tufft år för poolförsäljaren

    Konjunkturen och räntan var inte nådig mot poolföretaget Gullberg & Jansson i Helsingborg under 2023. Försäljningen dök och vinst vändes till förlust.