torsdag 21 november 2024

inloggad som

Lindahl blir ny frukostpartner till Rapidus

|  ,
|  ,

Advokatfirman Lindahl går in som ny samarbetspartner till Rapidus för frukostmötena 2019.

– Rapidus är ledande i regionen när det gäller affärsnyheter och deras träffar är den självklara mötesplatsen för beslutsfattare, både i det privata näringslivet och inom det offentliga, i regionen. Det är rätt sammanhang för Lindahl, säger Johan Herrström, managing partner för Lindahls Malmö-avdelning.

Rapidus går nu in på den 19:e säsongen med frukostmöten och kommer under hösten nå 100 frukostmöten i svit sedan april 2001. Det är en för Sverige unik rad av live-intervjuer med ledande personer i det svenska näringslivet.

– Det är ett extremt gott betyg att en firma av Lindahls dignitet väljer att vara partner i Rapidus frukostkoncept. Vi ser verkligen fram emot att driva detta tillsammans. Lindahls ledande medarbetare har ju sedan många år varit mycket väl synliga i nätverkande i kvalificerade sammanhang i Skåne, säger Rapidus vd Jan Wifstrand.

I morgondagens nyhetsbrev presenterar Rapidus ännu en ny partner för frukostmötena.

 

 

 

Advokatfirman Lindahl går in som ny samarbetspartner till Rapidus för frukostmötena 2019. – Rapidus är ledande i regionen när det […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Precise ser ljuset

    Efter sju svåra år och åtta bedrövelser ser Lundabolaget Precise Biometrics ut att gå mot vinst och positivt kassaflöde. – Riktningen ser mycket bra ut, säger vd Joakim Nydemark.

  • … men tungt år för Skånes näringsliv

    Fler delar inom det skånska näringslivet står inför stora utmaningar. Det framgår av höstens utgåva “Skånsk konjunktur 2024”, som ges ut av Sparbanken Skåne och Øresundsinstituttet. Dessa är utmaningarna.

  • Alfa Laval spår kraftig tillväxt

    Alfa Laval räknar med en rejält ökad försäljning under kommande år. Den globala energiomställningen, med nya affärsområden, är en viktig drivkraft. Se här hur mycket vd Tom Erixon räknar med att växa.


  • Dags för årets 34:or

    Äntligen! Nu är årets lista klar med 34 företagare som är max 34 år – som ska få en eloge för flit, smarthet och framgång.

  • Tipsa oss!

    Vi på Rapidus brinner för det skånska näringslivet. Vi vill ge dig en heltäckande bevakning av det som händer i vår region. Men vi kan inte veta allt. Tipsa oss!

  • Lundabyrå köps av Spiltan-backad grupp – och flyttar till Malmö

    Spiltan-backade byrågruppen Collaboration Art köper den Lundabaserade byrån Nordic Branch. Byrån blir därmed koncernkollega till Malmö-byråerna WGP och Innosearch. Inom kort flyttar de alla ihop.

  • Konsolidering i PR-branschen…

    Pandemin blev avgörande för flera av Skånes PR-byråer. Vissa gjorde rekord, andra föll och köptes upp. Rapidus vet vem som tog vem och tar tempen på branschen.

  • … som mognar i Skåne

    Allt fler företag har börjat inse värdet av strategisk kommunikation och varumärkesarbete. Det vittnar flera skånska PR-byråer om, bland andra Aspekta med vd Linda Molin.

  • IR-drottningen drar till Thule

    Catharina Paulcén etablerar sig som en kommunikations-stjärna när hon i höst blir friluftsbolaget Thule Groups nya kommunikationsdirektör och IR-chef. Bakom sig lämnar hon Lindab och dessförinnan Haldex.

  • Fler blommor i skånska vägkanter

    Projektet Hela Sverige Blommar, organiserat av den anrika organisationen Hushållssällskapet, ska odla fler blommor än någonsin i Skåne. En trio skånska banker är de senaste att ansluta sig till projektet.

  • Så väcker du journalistens intresse

    Överraskning, känslor och pengar. Det är ingredienser till en artikel som väcker alla Rapidusläsares intresse. Så här gör du för att komma i tidningen.

  • Honeybadger slukar Shark

    Göteborgsbaserade Honeybadger tar över Shark Communications verksamhet från och med i dag. Försäljningen är sista steget i Spotlights omorganisering.

  • Influencer inte bara en kändisgrej

    Marknaden för produktplacering hos influencers har korsat miljardgränsen i Sverige och växer vidare. Nu sänker annonsörerna ribban för vem som kan klassas som en influencer.