Fotbollslaget FC Rosengård har värvat Karin Jarl Månsson till tjänsten som marknadschef. Hon kommer närmast från vd-posten i E.ons svenska försäljningsbolag.
Det viktigaste för FC Rosengård är att få mer publik till damfotbollen och att bredda basen för dam- och flickfotboll. Dessutom ska klubbens arbete med ungdomsarbetslöshet och integration av nyanlända öka i bland annat projekten Boost by Rosengård och Kick-off by FC Rosengård. Det uppger Karin Jarl Månsson för Rapidus.
– Jag brinner för att göra fotbollen mer jämlik och bygga ett starkt varumärke kring FC Rosengård. I dag kan flickor drömma om att bli både pilot och ingenjör, men inte lika självklart proffsfotbollsspelare. Våra damlagsspelare kan leva på sin lön – vilket inte är givet för alla i damallsvenskan, säger hon.
Karin Jarl Månsson lämnar E.on i samband med att bolaget gör en global omorganisation. Hon sitter sedan tidigare i FC Rosengårds styrelse tillsammans med näringslivsprofiler som Greg Dingizian, Johan Glenmo och Per Tryding.
Elisabet Ottosson