Som Rapidus tidigare rapporterat har Dan Olofsson genom ägarbolaget Danir satsat närmare 300 miljoner kronor i Malmöbolaget United Influencers Media Group. Nu siktar han på att sälja bolaget. I en intevju med Gunnar Wrede för Affärsvärlden säger Dan Olofsson att han redan fått propåer från intresserade köpare:
– Inget av Danirs konsultbolag är till försäljning. Men det här produktföretaget är ett undantag. Vi har en exitplan för UIMG, säger Dan Olofsson i intervjun.
United Influencers Media Group är inritat på mobil marknadsföring, där inlägg från kändisar blandas med betalt innehåll från företag. Under 2015 sköt Danir till 31 miljoner kronor för att täcka underskotten. Framöver ska det dock inte behövas så mycket pengar, menar Dan Olofsson.
– De stora teknikinvesteringarna är tagna och ligger i år på en nivå under 10 miljoner kronor. Nu ligger fokus på att öka intäkterna, säger han. /Erik Olausson