Malmöbyrån Resultify, delägd av webbyrån Pixelants ägartrio, växer så det knakar. I det färska bokslutet har omsättningen mer än fördubblats från 5,4 till drygt 12 miljoner kronor, uppger vd Liselott Lading. Nu jobbar det i dag helt konsultbaserade bolaget på att lansera en egenutvecklad molntjänst inom digital marknadsföring.
Sedan starten 2012 har Resultify växt till 15 anställda, en siffra Liselott Lading räknar med att fördubbla det närmaste året. Bolaget är inriktat på digital marknadsföring och uppföljning åt kunder som Visit Sweden, Sydsvenskan och Finax. Nyligen tillkom även hobbykedjan Panduro i kundlistan. Den kommande molntjänsten beskriver Liselott Lading som en förlängning av bolagets byråverksamhet.
— Man ska kunna använda den för att se resultatet av marknadsföringsinsatser på nätet, om det så handlar om antal genomförda bokningar, leads, nya prenumeranter för nyhetsbrev eller annat onlinbeteende, säger Liselotte Lading.
Du är inte orolig för att ni skjuter er själva i foten om ni säljer er konsultkunskap som en molntjänst?
— Nej, tjänsten kommer att visualisera värdet av marknadsföringsinsatser online, det är inte samma sak som att du vet vad du ska göra för att förbättra det.
Utöver Liselott Lading och Pixelants ägartrio Robert Lindh, Håkan Börjesson och Per Holst finns Fredrik Ardmar med i Resultifys ägarled.
Erik Olausson