torsdag 21 november 2024

inloggad som

Uppåt för Malmöbyrån Symbal

Trots att reklammarknaden viker är det inte nattsvart för alla bolag i branschen. Malmöbaserade Symbal räknar i år med att öka omsättningen med en fjärdedel till drygt 20 miljoner kronor.

Bakom tillväxten ligger ett långsiktigt fokus på förändringskommunikation. Symbal skapar bland annat utbildningar för företag som på något sätt vill förändra sin verksamhet. Det handlar till exempel om interaktivt innehåll till datorer, läsplattor och mobiltelefoner, samt lösningar som underlättar gruppdialog. Göteborgsbaserade Stena Line är det nyaste företaget på kundlistan.

— Vårt mål är att bli Skandinaviens ledande företag inom just förändringskommunikation. Enbart i år kommer vi att ökat från 13 till 16 anställda, säger vd Peter Gustafson.

Han överväger att öppna ett kontor i Stockholm, för att på så vis komma närmare en marknad som är ungefär fyra gånger större än i Skåne. Lokalt i Malmö flyttar bolaget inom kort från industrihamnen till ett kontor nära centralstationen.

Några av bolagets största kunder är norska Posten, Ikea och Tetra Pak. Även Alfa Laval och TeliaSonera står på kundlistan.Bolaget grundades för tio år sedan av Anders Bergelin och Peter Gustafson.

Anders Frick

Trots att reklammarknaden viker är det inte nattsvart för alla bolag i branschen. Malmöbaserade Symbal räknar i år med att […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Precise ser ljuset

    Efter sju svåra år och åtta bedrövelser ser Lundabolaget Precise Biometrics ut att gå mot vinst och positivt kassaflöde. – Riktningen ser mycket bra ut, säger vd Joakim Nydemark.

  • … men tungt år för Skånes näringsliv

    Fler delar inom det skånska näringslivet står inför stora utmaningar. Det framgår av höstens utgåva “Skånsk konjunktur 2024”, som ges ut av Sparbanken Skåne och Øresundsinstituttet. Dessa är utmaningarna.

  • Alfa Laval spår kraftig tillväxt

    Alfa Laval räknar med en rejält ökad försäljning under kommande år. Den globala energiomställningen, med nya affärsområden, är en viktig drivkraft. Se här hur mycket vd Tom Erixon räknar med att växa.