I fjor ökade webbyrån Kan sin personalstyrka med tolv man. Nu letar bolaget ny ordförande och tittar samtidigt på en etablering utanför Malmö.
I takt med att företagen lägger allt större del av sin marknadsföringsbudget på nätbaserad annonsering har Kan sedan grundandet 2005 växt till att sysselsätta 41 personer. 2010 slutade omsättningen på runt 30 miljoner kronor, en ökning med fem miljoner jämfört med föregående år.
— Inom kort räknar vi med att anställda 2-3 till och tittar också på en etablering på en annan ort, säger VD Per Harrysson.
Tidigare ordförande Daniel Oelker, som i december blev ny informationsdirektör på Hilding Anders, har tillsammans med Eva Rodenstam nyligen avslutat sina styrelseuppdrag i företaget. Per Harrysson bedömer att rekryteringen av ny ordförande ska vara avslutad till sommaren.
Kan ägs av de tio grundarna, som tidigare jobbade tillsammans på Mandator. Bland kunderna finns bland andra Sony Ericsson, E.on, Duni och Alfa Laval. Tillförordnad styrelseordförande är advokat Johan Jacobsson.
Joel Lyth