Ett år efter att han bröt med styrelsen i Brimstone, numera uppköpt av Stockholmsbaserade Cinteros, ger sig grundaren Sebastian Merlöv in på samma marknad som sitt forna skötebarn. Bolaget Absalon, som Merlöv drog igång efter att ha skuffats undan från VD-posten i Brimstone, har hittills mest sysslat med att sälja modifierade versioner av Microsofts CRM-system för kundhantering åt tjänstesektorn. Men dagarna efter att Merlövs karensperiod i avtalet med Brimstone gått ut ger sig Absalon även in på att sälja CRM-mjukvara till life science-sektorn – Brimstones specialitet.
Eftersom Sebastian Merlöv fortfarande är delägare i det som nu blivit Cinteros innebär det att han i praktiken konkurrerar med sig själv.
— Men min andel av Cinteros är försvinnande liten jämfört med den i Absalon, kommenterar han.
Absalon fick i våras Malmöbaserade konsultjätten Sigma som första kund. I dag har bolaget två heltidsanställda och ett tiotal kunder totalt, uppger Sebastian Merlöv. /EO