Kommunikationsbyrån W i Malmö fortsätter vinna nya kunder i Danmark. Byrån har fått uppdraget att ta fram ett nytt kommunikationskoncept för mjukvarubolaget Milestone i Brøndby.
— I första skedet handlar det om ett varumärkesarbete som ska resultera i en global annonskampanj, säger W:s VD Lisa Henningsson Önnerlid.
Milestone utvecklar mjukvara till bevakningssystem och är verksamma i ett flertal länder, däribland USA. Sedan en tid har W andra danska kunder som Ferring och Alk-Abelló. Byrån startades 1998 och har stadigt visat vinst.
Åtta personer är idag anställda på bolaget. W har brutet räkenskapsår som avslutas i juni och 2007-2008 ökade bolagets omsättning med 18 % till 13,8 miljoner, men Lisa Henningsson Önnerlid märker nu av en mattning av marknaden.
— Det handlar inte om ett tvärstopp, snarare en förflyttning av resurser. Många kunder satsar exempelvis mer på intern kommunikation och förändringsarbete under en lågkonjunktur.
Joel Lyth