lördag 17 maj 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Ny tjänst ska förbättra Lunds universitets varumärke

Lunds universitet har anställt Lars Uhlin som kommunikationsstrateg och biträdande informationschef. Närmast lämnar han ett jobb på PR- och kommunikationsbolaget Aspekta i Malmö. Tjänsten som kommunikationsstrateg är helt nyinrättad.

— Jag ska införa ett strukturerat kommunikationssätt och kommer arbeta med både intern och extern kommunikation. Bland annat ska jag analysera bilden av varumärket Lunds universitet. Spontant tycker jag att universitetet har stor potential, men många viktiga bitar går att lyfta fram bättre, säger Lars Uhlin.

Ett femtontal personer arbetar med information på universitetet centralt. I Uhlins arbete kommer även samordning av de olika fakulteternas informatörer att ingå. Chef för Informationsenheten är Eva Johannesson.

Lunds universitet har anställt Lars Uhlin som kommunikationsstrateg och biträdande informationschef. Närmast lämnar han ett jobb på PR- och kommunikationsbolaget […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • ”Det råder investeringsstopp i life science”

    Svenska entreprenörer inom life science är för dåliga på att pitcha. Danskarna är mycket bättre. Det sa två föredragshållare på torsdagen vid ett stort seminarium i Lund. Här följer fler misstag som bolagen gör.

  • Stark rapport – men aktien faller

    Skånska läkemedelsjätten Camurus ser ut att göra allt rätt och levererar en rapport över förväntningarna. Under årets första kvartal tredubblar Lundabolaget rörelseresultatet och såväl intäkter som vinst ökar. Trots det faller aktien på börsen. – Det beror nog på Brixadi-utvecklingen, säger vd Fredrik Tiberg.

  • Medvasc stänger runda – öppnar en ny

    Medicinteknikbolaget Medvasc stängde nyligen en finansieringsrunda i förtid, bara för att genast öppna en ny. Vd Cathrin Johansson förklarar varför, och hur mycket mer som behövs.