Malmöbolaget Pixus Media ska leverera bild- och ljudteknik när kafékedjan Espresso House under året öppnar minst tjugo nya kaféer, främst i Stockholms- och Göteborgsregionerna. Uppdraget ger mellan tre och fyra miljoner kronor i intäkter för nystartade Pixus Media.
— Detta är vår första stora kund. Marginalen blir bra eftersom vi valt helt vanliga standardkomponenter i våra lösningar, säger försäljningsansvarige Carl Quist på Pixus Media.
Företaget har en teknik som uppdaterar innehållet på bildskärmar via bredband eller mobiltelefonnät. Hos Espresso House ska Pixus Media installera LCD-skärmar som visar menyer och som sedan kan uppdateras från en hemsida. I avtalet ligger också montering av ljudanläggningar.
— Vi tittar även på att uppdatera deras ljuddistribution på samma sätt som med bildskärmarna, säger Carl Quist.
Än så länge hyr det tre personer starka Pixus Media in installatörer, men bolaget letar efter samarbetspartner för monteringen.
— På sikt tittar vi också på att anställa egna installatörer, säger Quist.
Pixus Media startades strax före sommaren och ägs av de anställda.