Kommunikationsbyrån W i Malmö kan se tillbaka på en rekordhöst. Sedan starten 1998 har bolaget skaffat sig tolv större kunder – fyra av dem har knutits upp under hösten.
— I våras marknadsförde vi oss och det har gett resultat. De här konkreta projekten bidrar till ökad omsättning och vi tittar nu på att anställa en projektledare i början av nästa år, säger VD Lisa Henningsson Önnerlid.
W ska till TePe, tillverkare av tandvårdsprodukter, ta fram en animerad presentation av produktsortimentet.
— Den ska användas på webben och i presentationsmaterial. Det är ett interaktivt kommunikationspaket där man kan gå in i närbild och vrida på produkterna tredimensionellt, säger Lisa Henningsson Önnerlid.
För fastighetsbolaget Wihlborgs räkning ska W ta fram en plan på hur den interna kommunikationen ska förnyas. Till essensbolaget Quest och functional food-företaget Medipharm ska W utveckla kundreklam.
W räknar med att öka omsättningen något i år till drygt åtta miljoner kronor. Bolaget har sju anställda och ägs av ett antal i personalen.