Håkan Sköld, idag biträdande marknadsdirektör på Procordia Food i Eslöv, blir ny VD på marknadsföringsbolaget Idea Novum Communication i Malmö. Sköld tillträder tjänsten den första oktober och lämnar då Procordia Food efter femton år.
— Livsmedelsbranschen ligger långt fram vad gäller marknadsföring och varumärken. Håkan har en enorm erfarenhet efter att varit med och byggt varumärken som Felix, Önos och Bob. Rekryteringen höjer vår strategiska kompetens avsevärt, säger Kristofer Lööf, ansvarig för marknadsföring på Idea Novum Communication.
Företaget, som startade 2003, blir med den nya VD:n totalt sju personer. I januari gick bolaget samman med konferensarrangören Adventura och systerbolaget Idea Novum Conference bildades. Där arbetar idag tre personer med Johan Delfalk som VD.
Moderbolaget Idea Novum Group räknar med att omsätta drygt tolv miljoner kronor under 2005. Stora kunder är datorspelsfestivalen DreamHack i Jönköping, Sigma, stoltillverkaren HÅG i Sverige och Danmark samt mejeriföretaget Bel Sverige.
Grundarna Kristofer Lööf, Anders Ottosson och Staffan Hillman, som alla arbetar inom Idea Novum Group, äger tillsammans med Johan Delfalk företaget.































