Få direktörer lär ha upplevt så dramatiska förändringar i både omvärld och konkurrenssituation som Anders Ehrling – i dag VD för SAS Sverige. Nyligen gjorde bolaget en helomvändning och lanserade Nya inrikesflyget med lågprisbiljetter på alla avgångar.
Sedan dess har kundflykten vänt, passagerarantalet ökar igen och koncernledning lovar vinst för 2005 efter genomfört besparingsprogram på 14 miljarder kronor.
Samtidigt dyker hela tiden nya utmanare upp. Hur möter man som chef dessa ständiga förändringar i omvärlden och vågen av nya konkurrenter? Hur ställer man om en mångmiljardkoncern, utan att tappa kundernas och personalens förtroende? Och hur laddar man om ett inarbetat varumärke som SAS med nya begrepp som lågprisbiljetter?
Möt chefen för SAS Sverige Anders Ehrling i en snabbintervju på Rapidus sista efter jobbet-möte före sommaren.
Onsdagen den 15 juni med start kl 16 frågar Rapidus chefredaktör Thomas Frostberg ut Anders Ehrling om utvecklingen under hans 20 år på SAS, bolagets nya profil, om att möta kunderna på ett nytt sätt och striden om Kastrup som nav för SAS även i framtiden.
Efteråt bjuder vi på öl/vin och tilltugg. Mötet är slut ca kl 18.
Plats: Restaurang Skeppsbron 2 i Malmö
Anmälan till e-postadress efterjobbet@rapidus.se snarast, dock senast den 7 juni. Observera att antalet platser är begränsat. Vi räknar med mycket stort intresse för detta möte – först till kvarn gäller!
Varmt välkommen!
Rapidus efter jobbet-möten arrangeras tillsammans med Poolia och Awapatent och är öppna för Rapidus abonnenter samt våra samarbetspartners kunder.
Värd för detta möte är Poolia.
Arrangemanget är gratis, men vi tvingas debitera en avgift på 300 kronor för dem som trots bindande anmälan uteblir.