torsdag 8 maj 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Ny operativ byråchef på ID Kommunikation

Malmöbyrån ID Kommunikation har anställt Fredrik Jergmo som operativ byråchef, en nyinrättad post som är tänkt att avlasta VD Johan Fernö. Dessutom är rekryteringen av Jergmo ett förberedande steg inför den uppgång som byråns ledning räknar med ska komma under året.

— Jag ska jobba mer med kunder och satsa hårdare på varumärkesutveckling. Samtidigt är det spännande att genom Fredrik få Stockholmsperspektivet hit till Malmö, säger Johan Fernö.

Fredrik Jergmo är född och uppvuxen i Skåne, har studerat i Lund och jobbat på byrå i Malmö innan han flyttade till Stockholm för 12 år sedan. Han kommer närmast från motsvarande uppdrag på Dowell Stubbs och var innan dess med om att starta och leda byrån Jefferson.

Med sig till ID Kommunikation tar Fredrik Jergmo flera kunder, bland annat Siemens Medical och Utbildningsradion.

Rekryteringen är en av flera förändringar på ID Kommunikation dessa dagar. Vid månadsskiftet slutade en av byråns ägare, Bengt Lundahl, sin operativa roll som affärsutvecklare och projektledare. Han sitter dock kvar i styrelsen och behåller sitt ägande på 22,5 procent.

Även Pål Katsler, nyligen rekryterad till ID Kommunikation från W för att jobba som projektledare med ansvar för byråns webbuppdrag, slutar i dagarna. Han blir i stället VD för AF-borgen AB i Lund.

Malmöbyrån ID Kommunikation har anställt Fredrik Jergmo som operativ byråchef, en nyinrättad post som är tänkt att avlasta VD Johan […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Neo4J står vid ett vägskäl

    Bloomberg News har kallat noteringen en av årets mest hajpade nyintroduktioner. Men frågan är: kommer miljardbolaget Neo4J från Malmö att gasa mot börsen eller är det dags att dra i handbromsen?

  • Här är vi som minglade

    Onsdagens AW med Emil Eifrem drog en entusiastisk publik som minglade på Elite Plaza i centrala Malmö. Här är bilderna.

  • Unga entreprenörens hobbyprojekt: säljer kungens klocka

    Efter flera snabba tillväxtresor satsar serieentreprenören Simon Lexén nu på ett nytt affärsområde: samlarklockor. Målet är att bygga upp en verksamhet värd 100 miljoner kronor inom ett år.