onsdag 7 maj 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

PR-byrå i Malmö ökar intäkterna med 60 procent

PR-byrån GCI Malmö har ökat sina byråintäkter med drygt 60 procent till sju miljoner kronor under det senaste räkenskapsåret, som avslutades den 30 september. Samtidigt har resultatet vänts till en vinst på 74.000 kronor, efter en förlust på 300.000 kronor under 2002/03.

Tillväxten har fortsatt under inledningen av det nya räkenskapsåret. Hittills i höst har GCI Malmö fått sju nya kunder, bland annat Öresundsbro Konsortiet och Turning Torso. För Öresundsbron ska byrån ta fram ett webbaserat system som ska styra krishanteringsarbetet, medan Turning Torso är ett bredare PR-uppdrag.

Tre nya kunder, som byrån inte får namnge, tillhör internationella livsmedelskoncerner där GCI Malmö arbetar med den svenska eller skandinaviska delen.

VD Mikael Lagerwall har budgeterat för en 30-procentig tillväxt under innevarande räkenskapsår, men räknar nu snarast med att växa ännu snabbare. Ytterligare någon person kommer att anställas under 2005 för att klara expansionen. I dag har byrån tio anställda, varav åtta PR-konsulter. Samtidigt behöver lönsamheten förbättras, målet är en vinst kring tio procent.

GCI Malmö är ett helägt dotterbolag till danska GCI Mannov Holding och är den tredje största PR-byrån i Malmö efter Aspekta och Sund Kommunikation.

PR-byrån GCI Malmö har ökat sina byråintäkter med drygt 60 procent till sju miljoner kronor under det senaste räkenskapsåret, som […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad