torsdag 16 maj 2024

inloggad som

Nytt bolag utmanar CRM-marknaden

|  ,

Sellfinity vill utmana den traditionella CRM-marknaden. Bakom det nybildade bolaget ligger Malmöbolaget ITB Media, som utvecklat ett program som ska göra det enklare för företag att hålla koll på sina olika kundhanteringssystem.

– Vi började sälja det för drygt en månad sedan men har utvecklat det under tre år. Vi har velat göra något som stack ut från den traditionella CRM-marknaden. Den har varit statiskt i några år och ägs av några stora bolag, säger Henrik Nilsland, vd för Sellfinity och ITB Media.

Målet är att skapa ett system som knyter samman flöden och innehåller allt som ett litet till medelstort företag behöver för att hantera sina kundrelationer.

Målgruppen är företag med upp till 200 anställda. Det då dessa bolag, enligt Henrik Nilsland, ofta sitter med flera olika leverantörer och överlappande lösningar, där det är svårt att veta vem som har ansvar för vad. Sedan säljstarten för en dryg månad sedan har bolaget fått in tolv nya kunder spridda över hela landet.

– Jag räknade att det skulle ta tre-fyra veckor innan en kund skulle vilja skriva ett avtal men det har gått snabbare. Målet är nu att sälja 100-200 licenser i månaden, säger han.

Mette Carlbom

Sellfinity vill utmana den traditionella CRM-marknaden. Bakom det nybildade bolaget ligger Malmöbolaget ITB Media, som utvecklat ett program som ska […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad